Big Morongo, Trona Pinnacles, Alabama Hills - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Big Morongo, Trona Pinnacles, Alabama Hills - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Big Morongo, Trona Pinnacles, Alabama Hills

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

14 Maart 2019 | Verenigde Staten, Lone Pine

Maandag 11 maart 2019
Vandaag brengen we een bezoek aan Joshua Tree NP. Het is koud met 3 graden en redelijk wat wind. We lopen eerst de Hidden Valley trail van een uur en deze vinden we zeker de moeite waard. Na de koffie rijden we de Queen valley dirtroad en Bighorn pass road met prachtige uitzichten op de Joshua trees. De Geology pass road is helaas afgesloten en we besluiten om naar Big Morongo Preserve te gaan. We hebben gelezen dat hier veel kolibries te zien zijn en dat vinden we altijd leuk.

Bij Big Morongo zagen we inderdaad erg veel kolibries en we hebben een tijd gewoon zitten kijken met de vogeltjes op nog geen meter afstand. Gewoon stil blijven zitten, superleuk. Daarna een aantal trails gelopen en zagen dat dit park erg gedateerd is, jammer.

Vervolgens in ruim 1,5 uur naar Barstow gereden. We blijven vanavond voor 1 nacht in het California Inn hotel.

Dinsdag 12 maart 2019
Vandaag hoofdzakelijk een rijdag met als eindbestemming Lone Pine. We hebben twee gebieden gevonden waar we willen gaan wandelen, Red Rock Canyon State Park en Trona Pinnacles. Maar voordat we vertrekken uit Barstow even tanken en vers brood bij Vons supermarkt.

De omgeving waar we doorheen rijden vinden we weids en saai. Het rijden op de wegen hier is wel ontzettend relaxt en rustig, uiteraard met onze favoriete muziek. Na een kleine 2 uur rijden komen we aan bij Red Rock Canyon State Park. Bij Red Rock starten met een korte scenic drive (mooie campingplaatsen) en besluiten dan te eten bij 1 van de de mooie picnicplekken. Vervolgens hebben we de Hagen Canyon Nature Trail gelopen. Een mooie wandeling met Tulbandrock, Windowrock en Camelrock.

Ruim een uur later (15:00 uur) kwamen we aan bij de Trona Pinnacles. We rijden door een soort zoutvlakte en zien soms dirtdevils opduiken (windhoos). In dit gebied zijn scenes uit science fiction films, zoals Startrek opgenomen en dat kunnen we ons goed voorstellen, het lijkt wel of we op een andere planeet zijn. We genieten volop en vliegen met onze drone. Wat een bijzondere omgeving en na 18:00 uur vonden we dat we verder moesten rijden, want het was nog twee uur rijden naar Lone Pine. Zeer de moeite waard dus.

Eenmaal onderweg begon het steeds harder te waaien en de wind veroorzaakte regelmatig stofwolken en het was net of onze auto werd gezandstraald. Onderweg wel erg veel wind, maar verder geen problemen ondervonden. Na 20:00 arriveerden we in Lone Pine en we blijven twee nachten in het Timberline Motel aldaar.

Woensdag 13 maart 2019
Vanmorgen is het ijzig koud met een harde wind. We willen vandaag naar de Alabama Hills hier vlak in de buurt, maar willen eerst de Whitney Portal road rijden. Op het punt waar de bergpas naar de hoogste berg van het vasteland begint, blijkt dat deze is afgesloten wegens een winterstorm. We zien op de bergen veel sneeuw liggen en dat geeft een heel mooi contrast met de rotsen. We keren maar weer om.

Daarna op weg naar Alabama Hills. In deze omgeving zien we prachtige rotsen, de besneeuwde Sierra Nevada bergketen, bloeiende bloemen en zandwegen. In dit bijzondere gebied zijn ruim 350 westernfilms opgenomen. We maken diverse wandelingen en bezoeken onder meer Mobius Arch (deze vinden wij de mooiste), Lathe Arch, Eye of Alabama en Cyclops Skull Arch. Vandaag dikke kleding en handschoenen aan vanwege straffe wind en een temperatuur die niet boven de 10 graden is geweest. Wel is het de hele dag zonnig.

Bij onze planning voor morgen kwamen we erachter dat veel bezienswaardigheden in Death Valley gesloten zijn vanwege wegwerkzaamheden en stormschade en overstromingen. De Racetrack staat er niet bij, dus die gaan we proberen.

Groetjes Lydia en Wim