Borrego Springs, Box Canyon, Joshua tree en tennis - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Borrego Springs, Box Canyon, Joshua tree en tennis - Reisverslag uit Yucca Valley, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Borrego Springs, Box Canyon, Joshua tree en tennis

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

11 Maart 2019 | Verenigde Staten, Yucca Valley

Vrijdag 8 maart 2018
Vandaag willen we de Glorieta Canyon en eventueel ook Hellhole Canyon lopen, deze liggen vlakbij Borrego Springs. Glorietta Canyon is minder bekend, maar volgens Hal het mooist. Na het ontbijt rond 8 uur vertrokken en we waren er zo. Op het laatste stuk dirt road (zeer goed berijdbaar) zijn overigens veel en mooie gratis kampeerplaatsen te vinden. Onderweg nog even bij de scorpioen sculpture (vinden wij de mooiste) geweest.

Bij de parkeerplaats onze hike spullen bij elkaar gepakt en vervolgens op weg. Het eerste stuk komt uit op een rivierbedding en dan de pijlen volgen. We komen door een stuk met erg mooie rotspartijen en veel bloemen. De superbloom vinden we echt een verrijking voor de omgeving. Het ruikt overal als bij een bloemenwinkel. Eenmaal bij de wash linksaf en gelijdelijk omhoog en we genieten volop.

Op een gegeven moment kunnen we geen pijl meer vinden en we proberen op onze gps de weg te vervolgen. Dat lukt, maar we komen soms door dicht struikgewas, waardoor Lydia in aanraking komt met een Agave plant, een beetje bloed, maar gelukkig niet ernstig. We konden probleemloos verder lopen en na ruim 6 km en 3 uur lopen waren we weer terug bij onze auto. Onderweg zijn we helemaal niemand tegengekomen, heerlijk rustig.

Daarna op pad naar de Hellhole canyon, maar hier vonden we het veel te druk en we besloten om de Montezuma Canyon Road te rijden, een erg mooie bergpas. Na een tussenstop wilde onze auto ineens niet meer starten, vreemd. Na enig speurwerk kwamen we erachter dat de Jeep dacht dat de auto al aanstond, terwijl dat niet het geval was. We hebben van alles geprobeerd en waarempel na een tijdje hadden we de Jeep weer aan de praat. Ons eerste idee was om meteen maar terug te rijden naar Borrego Springs, maar we merkten verder niets vreemds. Later zagen we op Youtube dat het een bekend Jeep probleem is en hopelijk gebeurt het niet weer, we zien wel. We besloten om door te rijden naar Ocotillo Wells, waar mooie bloemenvelden te zien zijn volgens Francie.

Eenmaal aangekomen bij Ocotillo Wells, langs het visitor center en vervolgens via de dirtroad naar de bloemenvelden, leuk! Het was intussen alweer later in de middag en op de terugweg kwamen we vlak voor Borrego Springs Hal in zijn auto tegen. Meteen gestopt en wat bleek, ze maakten zich zorgen of alles wel oké was, want ze hadden ons eerder terug verwacht, is dat niet aardig! Na aankomst hebben we Francie en Hal kennis laten maken met onze Hollandse pannenkoeken met appel, suiker en met uitgebakken spek, heerlijk!

Zaterdag 9 maart 2019
Vandaag vertrekken we weer uit Borrego Springs, maar niet voordat we (op verzoek) drone opnames van hun huurhuis gemaakt hebben, altijd leuk. Rond 9 uur zijn we naar Font’s point gereden (4x4 wel nodig hier) en we genoten van het prachtige uitzicht op de badlands van Anza Borrego. Na de koffie zijn we naar Box Canyon road gereden, maar probleem is dat deze is afgesloten vanwege de vele regen die hier in oktober 2018 is gevallen. Eenmaal aangekomen bleek de weg inderdaad afgesloten en we vonden het interessant om te proberen hoever we toch kunnen komen.

Deze weg loopt door een brede canyon met links en rechts prachtige rotspartijen. We zagen dat veel van de oorsponkelijke asfaltweg helemaal was weggespoeld en via steile en zanderige stukken konden we met onze 4x4 toch nog vrij makkelijk doorrijden. Onderweg kwamen we in een stuk omringt door prachtige rotsen en hier hebben we heerlijk geluncht. Rustig genieten van de omgeving vanuit onze campingstoelen met een lunch, wat wil een mens nog meer.

Onze auto kon de moeilijkere stukken ook goed aan en we kregen er vertrouwen in dat we de hele weg tot aan Joshua tree park misschien wel zouden kunnen rijden. Na 25 kilometer kwamen we de eerst tegenligger tegen en de man gaf aan dat we tot het eind konden doorrijden en op zijn beurt hoorde hij van ons dat dat ook in zijn richting het geval was. Win win situatie dus en we waren achteraf eigenlijk best wel verbaasd dat het zo makkelijk ging, maar uiteraard wel met een goede 4x4, anders wordt het niks. De Box Canyon road zal naar onze verwachting voorlopig niet open gaan, gezien het weinige goede asfalt dat er nog ligt.

Daarna zijn we Joshua tree National park ingereden en onderweg veel foto’s gemaakt van de bloemen, rotsen en natuurlijk de Joshua trees. Onderweg een bezoek gebracht aan de Cholla garden en White tanks, erg mooi. Intussen werd het al donkerder en tijdens de zonsondergang de rit naar Yucca Valley gereden. We verblijven de komende 2 nachten in het ietwat gedateerde maar prima America’s best value motel.

Zondag 10 maart 2019
Bij het doornemen van de planning kwamen we erachter dat Indian Wells in de buurt ligt. En laat daar nu waarempel juist het ATP/WTA tennistoernooi plaatsvinden. Op internet zagen we dat zowel Robin Haase als Kiki Bertens vandaag aan de beurt waren en dan is de beslissing om te gaan erg makkelijk.

Na het prima ontbijt in 45 minuten naar Indian Wells gereden en we waren er om 10:30 uur. Het was in Indian Wells superdruk en na een tijdje filerijden konden we parkeren. Vervolgens door de tassencontrole, magneetpoortjes en tickets kopen en door naar baan 5 voor de partij met Robin Haase. Dit is een kleine baan waardoor je vlakbij de tennissers staat, supergaaf. De partij met Kiki Bertens was in het stadion en deze was supergroot, dus veel meer afstand. Er waren plekken genoeg waardoor we toch mooi dichtbij op de tweede rij konden zitten in de schaduw met een heerlijk temperatuurtje van 20 graden. We hebben wel te doen met het Nederlandse weer met al die wind en regen. Hopelijk krijgen jullie het binnenkort ook beter.

Aan het eind van de middag genoeg tennis gezien en weer teruggereden naar Yucca Valley. Vlakbij het motel bij John’s place gegeten, erg lekker in jaren 60 sfeer.

Groetjes Lydia en Wim