Comstock, Kerrville en San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Comstock, Kerrville en San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Comstock, Kerrville en San Antonio

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

15 April 2018 | Verenigde Staten, San Antonio

Zaterdag 7 april 2018
Vanochtend was het ineens erg koud met 10 graden, zwaar bewolkt met harde noordenwind. Niet echt uitnodigend weer om te gaan hiken, maar goed. Vandaag gaan we een tour lopen met The Witte Museum, een mijl voorbij Seminole visitor center (tegenover omgevallen dak tankstation). We hadden ons al aangemeld via internet, want er mogen maar 20 mensen mee. Omdat de tour pas om 12:30 uur begon, konden we o.a. mooi even skypen met het thuisfront.

Om 12:00 uur waren we aanwezig bij de toegangspoort en na het invullen van de aansprakelijkheidsformulieren reden we een mijl achter de tourleider aan en parkeerden we onze auto. Het weer was intussen omgeslagen naar zon met 20 graden, maar de wind was nog wel hard.

De tour begon met een uitleg over de kooktechnieken van indianen en daarna liepen we een canyon in en kregen we uitgebreid uitleg over een groot petrogliefenpanel. Erg indrukwekkend en deze tour vonden we wel de moeite waard.

Na de tour zijn we aan de overkant een korte nature hike gelopen en genoten van de uitzichten op de Rio Grande. Vandaag waren wij aan de beurt om te koken en we hebben in de keuken op de kamer van Henk en Reina zuurkool met aardappelpuree, ananas en gehaktballen klaargemaakt. Erg geslaagd.

Zondag 8 april 2018
Vandaag vertrekken we weer uit Comstock Texas naar Kerrville. Henk en Reina lopen vandaag de Canyon rimtrail (start bij Seminole Canyon visitor center). Vanaf deze trail kun je de Panther tekening aan de overkant van het meer zien.

Wij gaan vandaag een toeristische route rijden richting Kerrville.
We stoppen eerst bij de Walmart in Del Rio voor boodschappen en tanken en daarna rijden we een toeristische route met onderweg een lunch via Brackettville, Camp Wood, Leakey en Medina naar Kerrville. Het landschap is veel groener, heuvelachtig en we zien erg veel motorrijders.

Kerrville blijkt een veel grotere plaats dan gedacht en we gaan eten bij het Italiaans restaurant aan de overkant (Belle Sera) van ons Super 8 hotel. Later komen Henk en Reina aan en we drinken samen koffie met wat lekkers. Het weer vandaag: zon en 21 graden.

Maandag 9 april 2018
Regen, mist en koud vanmorgen, dat zijn we niet meer gewend. Na het ontbijt vertrekken we richting San Antonio. Eerst brengen we een bezoek aan de plaats Boerne. Dit is een door Duitsers gestichte stad, maar bijna niemand blijkt er nog Duits te spreken.

Daarna rijden we door naar San Antonio en bezoeken we de bekende telefoonwinkel voor de vervanging van Lydia’s telefoon. We verblijven 2 nachten in het Best Western hotel Ingram Park in San Antonio. Dit is de 7-de grote stad van de VS.

Dinsdag 10 april 2018
We willen vandaag een aantal van de 5 Missions bezoeken in San Antonio die Unesco erfgoed zijn. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt rijden we naar onze eerste Mission Espada met een mooi klein kerkje op een terrein met meerdere gebouwen. Het is als laatste gesticht van de 5 missiegebouwen in 1731. Het is nog heerlijk rustig. In het visitorcenter wordt ons een en ander uitgelegd. Het valt ons op dat het erg mooi is onderhouden met goede parkeerplaatsen. Je kunt de Missions ook per bus of huurfiets rijden, maar wij kiezen voor de auto.

Daarna door naar het Espada Aquaduct. Dit aquaduct werkt nog steeds en we komen uitgebreid aan de praat met een aantal locals. Het valt ons steeds weer op dat iedereen hier tegen Trump lijkt te zijn en dat hadden we in Texas zeker niet verwacht, maar goed. Wel genoeg gespreksstof. Door ons snelle (ahum) tempo, besloten we om Mission San Juan snel te bekijken en was meer tijd te besteden aan Mission San Jose. Deze vinden we heel erg mooi met de grote kerk en hier staat nog veel overeind. Ook de film hier vinden we de moeite waard.

We besluiten Mission Concepcion over te slaan en meteen door te rijden naar The Alamo. We gaan eerst naar The Alamo en worden geinformeerd wat hier allemaal gebeurd is, erg indrukwekkend en super mooi gerestaureerd. Ook de informatieverschaffing vinden we erg goed.

We willen ook nog de riverwalk lopen en daarom gaan we, via de Dairy Queen voor een ijsje, de river walk lopen. Erg mooi aangelegd allemaal en super veel terrasjes. We gaan even op het terras genieten met een drankje bij Durty Nelly. Daarna weer terug naar het hotel en we hebben gegeten bij de Tapanyaki vlakbij ons hotel.

Groetjes ons