De laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu De laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Nieuw Zeeland

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

20 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels met foto's!

Maandag 17 november 2014

De weersvoorspellingen voor vandaag waren zeer slecht met storm en regen. En inderdaad het begon in de ochtend te regenen en het is de hele dag niet meer gestopt. We hebben deze dag daarom gebruikt om te lezen, spelletjes te doen en te gaan zwemmen. In de loop van de ochtend ontvingen we een berichtje van Igor dat er in onze buurt een aardbeving zou zijn geweest en inderdaad op nu.nl zagen we dat ook staan. Echter we hebben er gelukkig niets van gemerkt. We hebben eerder mensen gesproken die de aardbevingen in Christchurch hebben meegemaakt en als we die ervaringen horen, dan liever niet.

Maar goed, aan het eind van de ochtend hadden we toch zin om wat te bewegen. Dus zwemkleding aan vanaf de camper door de stromende regen naar de hot pool gegaan. Oei, dat was lekker met 38 graden en stromende regen. Een hele aparte ervaring. Na de hot pool hebben we een aantal baantjes in het gewone zwembad gedaan (met 28 graden voelde deze wel koud haha) en daarna gauw weer in de lekker warme hot pool. Hier konden we het wel volhouden. Daarna weer verder met lezen.

Dinsdag 18 november 2014

Vandaag is Lydia jarig en met veel feestgedruis zijn we opgestaan. We hebben eerst een polonaise door de camper gelopen, heb Lydia toegezongen met het liedje "er is er 1 jarig, hoera hoera" en Lydia heeft mijn felicitaties dankbaar in ontvangst genomen. Wat een feest haha.

Rond 10 uur zijn we vertrokken richting Auckland. Het was gelukkig droog en onderweg konden we daarom mooi even een mooie historische route bij Karangahake lopen. Deze route loopt langs een rivier, door een ruim 1 kilometer lange oude spoortunnel en over een aantal hangbruggetjes. Onderweg staan er borden met wat er in het verleden op deze plek gedaan is aan goudwinning. We hebben in totaal een kleine vier kilometer gelopen en we vonden het een erg leuke route.

Vervolgens verder gereden met onderweg een lekkere lunch.

Rond 15:00 uur kwamen we aan op de camping. Rond 20:00 uur merkten we dat Nederland ook wakker was geworden, want de felicitaties kwamen via zowat alle internet kanalen binnen: Mail, linkedIn, Facebook, Skype, Whatsapp, Twitter en zelfs via Wordfeud. Erg leuk! Bdankt allemaal!

Woensdag 19 november 2014

Vandaag weer fris met redelijk wat zon, ja ja we gaan de goede kant op. Auckland staat vandaag op het programma. Aan de overkant van de straat, regenover onze camping, is de bushalte. We komen daar aan de praat met een Engels echtpaar die ook naar Auckland willen. We wisselen wat ervaringen uit en na een tijdje arriveert de bus (bus 472). Onze verwachting was dat we er met een half uurtje zouden zijn, maar dat bleek toch langer, een uur en een kwartier! We hebben het centum van Auckland bekeken en vooral aan de haven genoeg te zien en genieten. Tussendoor even naar de Mac en daarna het Albert park bekeken.

Daarna weer de busrit terug naar de camping en daar zagen we de Engelsen weer. Ze waren iets eerder uit Auckland vertrokken. Daarna wassen, uitrusten, internetten, koken en douchen. Het hele ritueel is weer gedaan.

Donderdag 20 november 2014

Vandaag vliegen we naar Igor en Geeke in Sydney. We hadden ruim de tijd om alles eens rustig in te pakken. Alles wat we over hadden, hebben we in de keuken van de camping gezet. Daar staat een mand waarin iedereen zijn spullen kan deponeren die niet meer nodig zijn en iedereen kan er iets van zijn gading uithalen. We zagen dat er meteen een paar mensen aankwamen om onze spullen mee te nemen. Mooi dat dit zo kan, want dan hoef je in ieder geval zo weinig mogelijk eten weg te doen.

Rond 12 uur nog mooi tijd om even warm te eten en de camper schoon te maken. We waren rond 13:30 bij Apollo en we waren meteen aan de beurt en binnen een half uur klaar. Dat was weer eens anders dan de ruim 2,5 uur die we bij het ophalen nodig hadden. We konden direct met de Apollo shuttle mee naar het vliegveld en we waren dus veel te vroeg. Op het vliegveld is genoeg te doen, dus we hebben ons prima vermaakt. Mooi tijd om bijvoorbeeld even een stukje te schrijven. We vertrekken straks om 18:30 uur en dat is dus donderdagmorgen half 7 Nederlandse tijd. We landen in Sydney 3,5 uur later, rond 10:00 uur Nederlandse tijd. Daar worden we opgehaald van het vliegveld. We hebben het weer super voor elkaar!

De weersverwachtingen voor Sydney zijn warm, heet zelfs, morgen 38 graden. Kijken hoe ons dat bevalt op Bondi Beach. We hebben er veel zin in!! Bye bye New Zealand: Australia, Geeke & Igor, here we come!

Groetjes Lydia en Wim

• 20 November 2014 - 20:24

Jannet:

hallo wim en lydia,

Dus nu gaat het naar Sydney toe, wat een temperatuur verschillen tussen Nieuw Zeeland en Australie dat wordt ook vast weer gnieten daar, heel veel plezier gewenst in Australia en geniet ervan.

groetjes Herold en Jannet

• 21 November 2014 - 06:01

Marianne:

Hee Wim en Lydia!
    Heb even een inhaalslag gehaald, alles gelezen!
    Leuk hoor! Heel veel plezier in Australië, dat wordt ook genieten geblazen!!!!
    Groetjes van ons uit Odoornerveen