Taupo, Papamoa en Mount Maunganui - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Taupo, Papamoa en Mount Maunganui - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Taupo, Papamoa en Mount Maunganui

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

16 November 2014 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

ter info: We kunnen slechts 150 foto's plaatsen op deze website, van het eerste reisverslag zullen we de foto's weer verwijderen. First in, first out ;-)

Bedankt weer voor jullie berichtje op welke wijze dan ook, altijd erg leuk, (vooral als het regent ;-) )

Vrijdag 14 november 2014

Vanmorgen was het meteen flink zonnig met rond de 13 graden. Vanwege de voet van Lydia (zie vorig verslag) besloten we het vandaag rustig aan te doen. Na het ons bekende ontbijtje met yoghurt en cornflakes zijn we rond 11 uur richting de Aratiatia dam vertrokken. Om 10:00, 12:00 en 14:00 uur worden de overloopsluizen een kwartier opengezet. We waren net mooi op tijd bij de dam en na vier alarmsignalen gingen de twee sluizen open. Met donderend geraas veranderde het kleine riviertje in een kolkende rivier. Zo moet een flash flood er dus uitzien. Geen prettig idee om dat mee te maken.

Daarna zijn we nog even bij het Huka Prawn park geweest. Hier kun je vissen op garnalen en forel en verder is er veel te doen voor kinderen. We hebben de wandelroute door het park gevolgd. Mooie route dat wel, maar voor ons was het niet echt bijzonder. Naast het Huka Prawn park ligt de plek waar je met de Huka falls jetboat meekunt. Hier was eigenlijk niets te doen en de boot vaarde een beetje leeg rond. Toen we de prijs van 115 dollar per persoon zagen vonden we dat ook niet zo vreemd. We hebben eerder al een keer in een jetboat gezeten. Erg leuk om te doen, maar nu veel te prijzig vinden we.

Daarna hebben we het Hula falls uitzichtspunt bezocht. Vanaf deze plek heb je een super mooi overzicht over de Huka falls, die we gisteren al van dichtbij hebben gezien. Hier hebben we een tijdje staan genieten en uiteraard foto's gemaakt.

Intussen was het alweer ruim drie uur later en we hebben in Taupo lekkere dingen voor de lunch gekocht en op de camping hebben we heerlijk in het zonnetje gelunched. Achter het glas van de camper, dat wel, vanwege de harde wind. Maximum 17 graden vandaag.

Zaterdag 15 november 2014

Vandaag heeft het de hele dag geregend. We zijn daarom vandaag meer naar het noorden gereden, richting Coromandel. In Rotorua hebben we heerlijk gelunched bij Fat Dog. En we hebben de overdekte gedeelten van de winkelstraten bekeken. Daarna door richting Papamoa Beach. Onderweg hebben we de waterval van Okere bekeken. Hier kun je ook wandelpaden lopen, maar dat hebben we niet kunnen doen vanwege de regen. Anders lijkt het ons best mooi. We hoorden van mensen daar dat men daar aan het raften was, maar we hebben ze niet gezien. Even verderop zagen we wel een klein gebouwtje waar mensen uitleg kregen over raften, dus die zullen daar later wel langs gekomen zijn.

In dit gebied wordt veel fruit gekweekt. Het meeste daarvan is kiwi. Om de velden staan metershoge (geschat wel 6 meter hoog) coniferenhagen of doek om de wind op te vangen.

We zitten intussen op de top 10 camping in Papamoa Beach in de Bay of Plenty. Het waait super hard en de regen klettert tegen de ramen. De camper voelt als een groot bed dat steeds heen en weer beweegt. We maken het er het beste van en doen potjes Kolonisten kaartspel en we kijken een film. Wel een mooie rode zonsondergang!

Zondag 16 november 2014

Vanmorgen weer lekker vroeg wakker en het zonnetje scheen. Na het gebruikelijke ochtendritueel kregen we een berichtje van de vriendinnen. Ze zaten bij elkaar op de verjaardag van Monique, waar Lydia normaal gesproken samen haar verjaardag mee viert. Een leuke foto van de meiden en veel geproost over en weer, altijd leuk om er zo op afstand bij betrokken te zijn.

Daarna zijn we richting Mount Manganui gereden, zo'n 12 km verderop, om de wandeling naar de top te maken. Onderweg even koffie bij de Mac. Het valt ons op dat het flink drukker is dan in 2010, komt misschien ook omdat het zondag is. Ook veel nieuwe gebouwen en winkels. We hoopten dat we nog een parkeerplek voor onze camper konden vinden en warempel er waren speciale parkeerplaatsen voor trucks en aanhangers gereserveerd direct bij het begin van de wandeling. Dat is weer mazzel.

Na een broodje zijn we begonnen aan de wandeling naar de top van de uitgedoofde vulkaan, 232 meter hoog. Hoe hoger we kwamen, hoe mooier het uitzicht en na ongeveer drie kwartier waren we boven. Op de berg hebben we heerlijk op een bankje genoten van het uitzicht en af en toe de zon. Na een tijdje zijn we via een andere route weer naar beneden gelopen. Daarna wilden we beneden op het strand naar schelpen zoeken, maar het was eb. Helaas, geen schelpen voor Sharai tot nu toe! (Of ben je er intussen te oud voor Sharai?)

Vervolgens zijn we doorgereden naar Waihi Beach, op het schiereiland Coromandel. Hier zitten we nu op een top 10 camping. De camping zelf vinden we niet echt super, (het is de duurste tot nu toe, dus de verwachtingen waren hoog gespannen), maar het kan ermee door.

Met maximaal 18 graden, veel bewolking en een straffe wind voelde het helaas kouder aan dan de thermometer deed vermoeden.

Groetjes Wim en Lydia

• 16 November 2014 - 10:06

Ria Vloedgraven:

Goedemorgen Lydia en Wim,

Wat mooi dat jullie ons weer mee laten genieten van jullie vakantie.
    Erg leuk om mee te reizen door het mooie verslag en de foto,s.
    Hier is het het ook snetweer vandaag, regen.
    Geniet nog van jullie vakantie, veel plezier.

Groetjes JANRIA.

• 17 November 2014 - 14:48

Marinus & Dorine Filart:

vanmorgen nog even geskypt met Geeke en Igor.
    Ze zien naar jullie komst uit. Hopelijk hebben jullie dan wat beter weer. Op dit ogenblik is het prima in Sydney.
    Nog veel reisplezier.
    Marinus/Dorine

• 19 November 2014 - 20:42

Jannet:

Hoi Wim en lydia,
    Waren er een weekendje tussen uit dus heb nu pas jullie reisverslag gelezen. Wat leuk die waterval zonder en daarna met water en dat uitzicht vanaf Mount Manganui geweldig.
    Veel plezier gretjes Herold en Jannet