in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

in Sydney

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

23 November 2014 | Australië, Sydney

Vrijdag 21 november 2014

Na een korte vertraging zijn we donderdag rond 20:45u in Sydney geland. De temperatuur was met 24 graden erg aangenaam. Dat hadden we in Nieuw Zeeland nog niet gehad! Igor en Geeke stonden ons al zwaaiend op te wachten in de aankomsthal. Na een zeer hartelijke begroeting hebben ze ons naar hun huis bij Bondi Beach gebracht. (Bondi spreek je overigens uit als Bondai).

We hebben meteen buiten gezellig wat gedronken en bijgepraat. We werden allemaal steeds enthousiaster en luidruchtiger. Zo verstandig als we zijn hebben we geprobeerd wat rustiger aan te doen (al viel dat niet mee) en omdat Igor en Geeke vrijdag weer moesten werken zijn we rond 24:00 uur gaan slapen. We hebben hier een mooie eigen kamer met alles erop en eraan en we moesten beloven dat we ons zouden gedragen alsof we thuis waren. Geen probleem voor ons! Een super warm en hartelijk ontvangst dus. Geeft een goed gevoel.

De vrijdagochtend hebben we samen met Geeke ontbeten. Igor was al weg naar zijn werk. Geeke heeft ons verteld over de omgeving en wat er zoal te doen is. De tip van Igor om bij Chapter One op de hoek koffie te drinken hebben we meteen opgevolgd. Hele gezellige Australische laid back sfeer en super lekkere koffie. Daarna hebben gekeken bij het strand 100 meter verderop en een zwembad in de buurt. Na een paar uur hebben we een brood gehaald en zijn in de tuin van Igor en Geeke lekker gaan lunchen. Na de lunch werden we een beetje slaperig en hebben heerlijk rustig overdacht wat we de komende tijd in Australië kunnen doen. Met de ogen dicht ;-)

Geeke kwam vrijdagmiddag met het idee om in Darling Harbour (in het centrum) wat te gaan eten. Zij waren daar beide toch al. Wij met de bus op weg naar Darling Harbour, echter probleem was dat de eerste 4 bussen niet stopten omdat ze overvol waren. Allemaal mensen die vertrooekn van het strand hier. Gelukkig stopte na ruim 20 minuten de eerste bus 333. Geeke had ons verteld dat deze bus helemaal doorrijdt naar Circulair Quay, dus dat kwam goed uit. Na een ritje van een half uur in een tjokvolle bus kwamen we aan bij Hyde park. Nog 20 minuten lopen en we waren op de afgesproken brug. Geeke was er al en Igor kwam even later aangelopen. Goed getimed allemaal!

We hebben heerlijk gegeten bij de haven. Geeke gaf aan dat ze graag in het dialect met elkaar wilde praten en dat hebben we de hele avond geprobeerd vol te houden met allerlei grappige dingen. We hebben eigenlijk de hele avond gelachen, wat een vrolijke boel. Na het eten zijn we met de taxi weer naar huis gebracht. Een super geslaagde dag.

Zaterdag 22 november 2014

Vandaag mogen de 7 maand zwangere Geeke en man Igor voor een vervolg van de cursus "bevallen" naar het ziekenhuis. Wij hebben weer een dag alleen voor de boeg, waarbij we na een heerlijk ontbijt samen op pad gaan. Igor brengt ons naar Coogee beach. Of we aan de zonnebrand hadden gedacht... Uh nee dus (dom dom, hier verbrand je erg snel) dus een winkel opgezocht, meteen wat brood etc gekocht en wij op pad. De Eastern coastel walk van Coogee beach terug naar Bondi beach is de bedoeling. Het is 6-7 km en duurt zo'n 2 uur. Het pad gaat langs vele stranden en baaien, omhoog en omlaag en is prachtig.

Onderweg hebben we geluncht bij Bronte beach. Wat ons opvalt is dat de voorzieningen als toiletten en schaduwplekken super voor elkaar en schoon zijn. Veel watertappunten onderweg om je flesje weer te vullen, geweldig. Er zijn veel mensen op de been: hardlopers, wandelaars, duikers, zwemmers, van alles. Het ziet er erg sportief uit. Na ruim 2 uur (want kletsen onderweg, foto's maken etc.) komen we weer bij Bondi beach aan. Intussen is het warm, 26 graden, dus besluiten we om de zwemspullen en het bodyboard te pakken en dat maar eens te proberen. We zullen jullie de details besparen, maar we hebben vreselijk gelachen, vooral toen we de filmpjes van de GoPro zagen 's avonds. Er was een gevaarlijke stroming dus mochten we op een gegeven moment alleen tussen de vlaggen zwemmen, dat was maar een smal gedeelte van het strand wat ongeveer een kilometer breed is. En waar iedereen dan ook was.

Toen we net weer weg waren is er een witte haai gesignaleerd dus is er groot alarm geslagen en werd de zee ontruimd. Dit was de derde haai in 4 dagen tijd. De eerste twee zaten in het net dat in de zee is gespannen, maar niet over de gehele breedte van de zee.

's avonds zijn we gezellig uit eten geweest bij Bavarian bier café op Bondi.

Zondag 23 november 2014

Vandaag wordt 34 graden voorspeld en zijn we van plan naar Balmoral Beach te gaan. Dat is een strand met Franse allure. Er komen meer mensen op dit idee, druk dus, we parkeren in de straat ergens en lopen naar een gezellig eetcafé om te ontbijten. Daarna naar het strand om even te zwemmen/ af te koelen. Na lekkere verse koffie (en dat kunnen ze hier, koffie zetten!) waarvoor ik wel 20 minuten heb moeten wachten zo druk, zijn we even verderop naar een strandje geweest. Vanwege de warmte inkopen bij de supermarkt gedaan en terug naar huis, waar we samen een heerlijke uitgebreide lunch hebben genuttigd.

Vanmiddag regende het ineens en Wim en Igor wilden daarna nog even naar het strand met de surfplanken. Het was dus erg leeg op het strand maar geen probleem, lekker de ruimte en ze hebben lekker met en zonder het bodyboard gezwommen. Dat filmpje volgt nog.

Vanavond hebben we heerlijk Italiaans gegeten hier om de hoek. En daarna ijs gehaald bij Messina, echt super lekker ijs. Daarvoor stond zelfs om 9 uur 's avonds een lange rij mensen. Het was het wachten waard! Heerlijk! Nu hebben we voorlopig ook wel genoeg gegeten.... Pfff.

Maandag 24 november 2014
Vanmorgen vroeg hebben we afscheid genomen van Geeke en Igor en vertrekken we om de volgende camper op te halen en zuidelijker te rijden. Gelukkig wordt het de komende dagen minder heet. Wat een super gezellig weekend bij Geeke en Igor in Sydney!

groeten van ons!

• 23 November 2014 - 22:34

Diny Jan Ruiter:

Hallo Wim en Lydia, weer een leuk verhaal en erg gezellig met Igor en Marleen. En weer leuke foto's! Blijf sturen want dan kunnen we jullie verhalen nog beter volgen. Geniet er nog van. Hier is alles onder controle.... Veel groetjes van ons allen Jan Diny Robert Rosita Maaike Thijs Ellen Wouter Nadyne en Maarten".......................

• 23 November 2014 - 23:17

Wim En Lydia :

Uh Diny, ze heet Geeke hoor ;-)

• 23 November 2014 - 23:57

Igor:

Leuk om te lezen en bedankt voor het super weekend. Surfbabe and Garlic Wim are back on tour. We blijven het volgen. Have fun!

Groetjes, Igor

• 25 November 2014 - 20:41

Hetty Deventer:

Hallo Wim en Lydia leuke reisverslagen jullie genieten er lekker van.we hebben net naar rail away zitten kijken in Australië van Adelaide naar Perth dus we hebben nu een klein beetje van het land gezien erg mooi we wensen jullie nog veel plezier en tot ziens.

• 26 November 2014 - 21:08

Willemien:

Hey buurtjes, Gerard is naar de spinning en ik heb ( evenals de vorige personen) naar rail way zitten kijken en hele afstanden van de Coast Pacific gezien met o.a de walvisvaart bij Kalkoura, en via Christchurch naar Dunedin. En er was nog veel meer moois om te bewonderen. Jullie zullen vast en zeker veel hiervan "live" hebben gezien. Ik kan me voorstellen dat jullie hier enorm van genieten en nog een paar weken lekker blijven doen.
    Groetjes van ons.

• 27 November 2014 - 17:58

Jennieke:

Leuk om te lezen! Een heerlijk relaxed weekend gehad dus, klinkt goed!
    Liefs!

• 27 November 2014 - 20:07

Willemien:

Ik kijk nu weer na zo'n prachtig reisverslag over Nieuw Zeeland, o.a Auckland, thermische modderbronnen en het Antarctica gedeelte in een uitzending van Rail Away. Is natuurlijk ook leuk omdat jullie hiervan veel hebben gezien! Volgens mij hebben jullie ook de hoogste geiser gezien !? Ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen......