Sequoia en Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Sequoia en Yosemite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Sequoia en Yosemite

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

21 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 19 mei 2009
Vandaag zijn we naar Sequoia NP en Kings Canyon geweest. Naast het rijden van leuke weggetjes hebben we Moro-rock beklommen en de Sherman tree (boom met meeste kuub aan hout ter wereld en heeft een omtrek van 31 meter) bekeken. Ook weer mooie wandelingen door bos met sequoia redwood bomen. Deze hebben we ook in Redwood forest in Nieuw-Zeeland gezien. Onderweg hoorden we van andere Nederlanders dat er dichtbij een beer gesignaleerd was. Wij dus op paparazzi-berenjacht. Je ziet hier overal waarschuwingsborden voor beren staan en we hebben er gelukkig/helaas geen gezien.

Zoals eerder gemeld heeft Wim nu eindelijk door hoe de automatische versnelling werkt. Hij schakelt er lustig op los van de D-stand naar de I-stand, en weer van de L-stand naar de N-stand. Toen Lydia even rustig de ogen dicht deed (Hulsmans eigen) heeft hij ontdekt dat er ook een R-stand op zit, die van racen, want ja hoor, per ongeluk (zegt hij) zette hij hem in de R-stand. Gelijk wakker natuurlijk, want er klonk een luide knal en de motor sloeg af. O, dachten we, die kon wel eens defect zijn en hebben de auto gelijk aan de kant gezet. Gelukkig kon die daarna weer gewoon gestart worden. We vonden het wel vreemd dat je dus tijdens het rijden gewoon naar de R-stand kunt, maar goed. Niet voor Wimmies dus.

We zitten nu in het gloednieuwe hotel Marriott Springsuites in Madera. We hebben een heel mooie kamer met HD-tv, een keukentje, balkon en heerlijke bedden. Je kunt het nieuwe af en toe merken: bij het ontbijt waren de messen op, nergens één te vinden en ook de melk en het gewone brood was op. Hier roosteren ze het (zoetere) brood als toast. Dat doen we ook maar, anders is het te droog. Met wat jam/jelly of boter best te eten. Blijft over (heel normaal hier): zelf wafels bakken in een wafelijzer (met zoete ahornsiroop), gebakken bacon en eieren, bagels en cornflakes (de zoete varianten). Onze thuisfavorieten zitten er niet bij helaas, maar je eet wat de pot schaft toch?

Woensdag 20 mei 2009
Vanmorgen eerst alle mailtjes en berichtjes bekeken, erg leuk allemaal en heel hartelijk dank voor jullie felicitaties. We hebben weer contact gehad met het thuisfront en na even wat boodschappen (gebak en zo) bij de Walmart hebben we lekker gelezen en gezwommen. Ik (Wim) ben normaal niet zo’n lezer, maar het boek “de Prooi” van Jeroen Smit boeit me erg.

Aan het eind van de middag zijn we naar het restaurant Black Bear Diner, direct naast het hotel, gegaan. We hebben heerlijk zalm gegeten en tijdens het eten kwam het personeel een paar keer uit de keuken om voor iemand te zingen die jarig was. Ik zei nog tegen Lydia, “ben ik even blij dat niemand hier weet dat ik jarig ben….”. Een tijdje later kwam het gevolg weer luid zingend uit de keuken aangelopen. Ik dacht nog van, “goh, er is iemand hier vlak bij die ook jarig is, want ze komen onze kant uit”…….en ja hoor ze bleven bij onze tafel staan zingen. Lydia had dat dus ‘s middags stiekem geregeld! Ik vond het achteraf erg leuk en we hebben veel gelachen. Ik kreeg een heerlijk chocoladetoet(je) als kado, erg leuk.

Donderdag 21 mei 2009
Vandaag stond Yosemite NP op ons programma, voor ons het laatste Nationale park dat we gaan bekijken. Na het ontbijt zijn we rond 9 uur vertrokken en na een rit van ruim 2 uur kwamen we aan in Yosemite Valley. Hier zijn allemaal erg grote watervallen te zien, waarbij het water van zeer grote hoogte en in meerdere gedeelten naar beneden valt. De periode eind mei is een erg goed moment, omdat de hoeveelheid smeltwater dan op zijn hoogtepunt is. We hebben genoten van de uitzichten, een aantal wandelingen naar de watervallen gemaakt en natuurlijk weer de nodige kiekjes voor later. We vonden het hier druk, in vergelijking met de andere parken en mede gezien het feit dat de Amerikanen geen vrije dag hebben i.v.m. Hemelvaart. Wat moet het in het hoogseizoen, dat a.s. zondag op Memorial Day begint, dan helemaal druk zijn! Wij hadden weer een geslaagde dag. Het kan niet op. Voor vanavond hebben we nog heerlijke kersentaart van gisteren en verse aardbeien met slagroom. Extra kilo’s? We hebben geen weegschaal meegenomen.

Morgen, vrijdag, rijden we naar Gilroy, onder San Francisco, voor de laatste 2 nachten hier. We willen óf een gedeelte van Highway 1 rijden óf de St Andreasbreuk opzoeken. Er is blijkbaar vaak mist aan de kust en het zicht is dan minder. Zondagmiddag 15.10 uur stappen we als het goed is op het vliegtuig naar huis.

Groetjes Lydia en Wim

• 22 Mei 2009 - 12:25

Anneke Romate:

Hallo Lydia en Wim!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Wim (en Lydia natuurlijk ook gef.)Wat een heerlijk toetje lijkt me dat! Alles opgekregen? Mag wel toet heten o.i.d.
    Weer mooie verhalen gelezen van jullie ontzettende gave belevenissen. Kom weer heelhuids thuis en dan spreken we elkaar wel weer, gr. Anneke

• 23 Mei 2009 - 21:42

Nr. 39:

De koffers al gepakt?
    Een hele goede reis terug en tot ziens.

• 24 Mei 2009 - 07:25

Oet Soasel:

Nou, dat was een geweldige reis zo te lezen en te zien.
    We hopen dat jullie een
    goede reis terug hebben.
    Hier in het warme Holland
    is het vandaag en morgen
    om en nabij de 23 graden.
    Dus jullie kunnen hier zo
    weer verder genieten,
    groeten en tot ziens,