Zion NP en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Zion NP en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Zion NP en Las Vegas

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

13 Mei 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondag 10 mei 2009

Om 10.30 uur zijn we in Zion NP begonnen aan de Watchmantrail en daarna de Riverside Walk. Het was warm en we hebben kolibries van dichtbij gezien. Ook wat hagedissen en grote vlinders, die ik op de foto wilde zetten, niet dus. Natuurlijk heb ik een paar steentjes voor Sharai gezocht, de groene komen hier vandaan. Daarna bij Amigo in Springdale Mexicaans gegeten en bij Walmart in St George heerlijke Karamel Sutra ijs van Ben en Jerry’s gekocht, maken ze dat in Hellendoorn ook? Hierbij de bestelling haha. Er was een hot pool buiten bij het hotel waar we lekker in hebben gezeten tot 9 uur, ook dat is vakantie.

Maandag 11 mei 2009
Vandaag zijn we van St. George naar Las Vegas gereden. Onderweg kom je dan langs de Valley of Fire. Daar waren we vorig jaar ook geweest en nu hebben we die dingen bekeken die we vorig jaar hebben overgeslagen. We vinden het steeds weer een bijzonder mooi park. Verder richting Las Vegas kon je de temperatuur zien oplopen naar uiteindelijk 40 graden. We houden van lekker weer, maar 40 graden is toch wel echt teveel van het goede. Gelukkig overal airco, maar je loopt wel van airco naar airco. We hebben ingecheckt bij MGM Grand, met ruim 5000 kamers een van de grootste hotels hier. We zitten op de 17e verdieping, van de 33. Het heeft voor- en nadelen: we waren snel aan de beurt, 11 van de 20 balies waren open. In het hotel zijn iets van 12 “luxe” restaurants, daarnaast een Mac Donalds, een afhaalchinees, Häagen Dazs, Starbucks, pizzeria etc. En ook van allerlei winkels, die overigens in elk hotel zijn. En natuurlijk een gigantische gokhal, pokertafels, een groot tropisch zwembad met palmbomen en cocktail bars. En de leeuwen die hier beneden zijn (achter glas weliswaar). Een nadeel is dat je best ver moet lopen om ergens te komen. Vanuit de kamer kijken we op een deel van de strip, daar waar veel hotels aan liggen. Hier rijdt een monorail achterlangs die je van het ene hotel naar het andere brengt. Een bijzondere stad in de woestijn. We zijn vanavond naar een aantal hotels langs de strip gelopen. Mensen kijken kan heel leuk zijn!

Dinsdag 12 mei 2009
Vandaag een shopdag. We zijn in het Las Vegas Outlet Center geweest met 150 winkels. Het was er niet druk en hadden alle tijd om leuke dingen te bekijken. We kwamen onderweg nog een Apple shop tegen en we konden hier helaas geen Apple iphone kopen, want je moet Amerikaans burger zijn om er een aan te schaffen. Discriminatie? Daarna naar een hotel verderop gelopen, waar van allerlei mooie winkels waren. We hebben een paar broeken en shirts gekocht.

Woensdag 13 mei 2009
Vandaag een rustdag. In het hotel hier kun je een ticket kopen om de hele dag door te kunnen eten. We zijn gestart met het ontbijt zo rond 10 uur. Daarna hebben we wat hotels bekeken hier in de omgeving. Ieder hotel heeft hier nl. wel een eigen attractie. De een heeft een circus, de ander leeuwen of haaien. Er loopt tussen Excalibur hotel en Mandalay Bay zelfs een tram. Door al dat lopen werden we wel weer wat moe en kregen trek. Daarom na het rondje maar geluncht. Er was ook een toetjesbuffet en Wim kon zijn hart daar mooi ophalen. Na de lunch lekker een uurtje geslapen en daarna naar het zwembad met een cocktail lekker lezen. Het wordt wel eentonig vandaag want daarna zijn we naar het avondbuffet gegaan. We hebben overigens een mooi uitzicht op de stad en kunnen vliegtuigen zijn stijgen en landen. Best leuk voor 1 dag, een keer wat anders dan stenen kijken!

Jantien, we hebben op advies van mijn moeder inderdaad de Nordic Walking stokken meegenomen, ze werken prima! Maandagmiddag 25 mei komen we weer thuis.

Robert, heb je de Playstation al aan de kant gegooid? Of ben je te druk met ons gazon?

Groetjes van ons!

• 14 Mei 2009 - 06:54

Jantien:

haha:P leuk:)
    nog veel plezier het laatste weekje he:)
    kusje

• 14 Mei 2009 - 07:22

JLM:

Nu maar opletten dat je niet als een corpulente Amerikaan thuis komt na al dat voedsel.
    In NL is als we vandaag geluk hebben de temperatuur op de helft dan bij jullie daar.
    Suc6 en fun.

• 14 Mei 2009 - 14:32

Diny:

Robert kan het gras maaien net aan, zo hard als het groeit! en de Playstation werk prima !
    Ik dacht dat jullie genoeg kleren meegenomen hadden!!!
    Groetjes van de buren!!!

• 15 Mei 2009 - 09:34

Jan Slettenhaar:

komen jullie met een vrachtvliegtuig terug na al dat winkelen. neem voor ons maar mooiweer mee terug.groeten we blijven jullie op de voet volgen. hier alles oke.

• 15 Mei 2009 - 17:40

Sifrah:

heey zo te zien is het goed met jullie pfff ik wou dat ik op vakantie was daar. lijkt me zoooo mooi hebben jullie al steentjes voor sharai(haha)?
    ik heb de laatste 3 dagen niet jullie berichten kunnen lezen want ik was op kamp!
    ook leuk maar toch was ik liever daar haha nog maar even genieten en jullie vakantie zit er al op wij wensen jullie nog heeel veeel plezier groetjes van de sgippertjes

• 15 Mei 2009 - 19:59

Nr 39:

Hoi luitjes,

Wat een prachtige verhalen en foto's weer. Gelukkig dat jullie tijd voor winkelen hebben gehad nu, was wel jullie bedoeling toch.

Wat verdieping 17 betreft, al 1 lager dan in Toronto, dus dat moet lukken.

Groetjes ons