Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

23 Mei 2008 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 20 mei 2008

Op maandagmiddag 16.00 uur hoorden we dat enkele hotels van onze rondreis in Las Vegas niet geboekt konden worden en dat daardoor de gehele rondreis in Las Vegas niet door kon gaan. We hebben daarom maandag van 16.00 tot 20.00 uur de rondreis (gedeeltelijk samen met de reisorganisatie) samengesteld en via internet rechtstreeks de hotels geboekt. Dat was wel even stressen en helemaal niet prettig. Maar goed om 20.00 uur was alles rond en hadden we alle bevestigingen binnen. Verbazend dat je in zo’n korte tijd een complete rondreis via internet kunt boeken.

Vanmorgen om kwart over zeven heeft Margery ons naar het station gebracht in Nijverdal. Op het station kwamen we ook Priscilla (collega van Lydia) tegen en we hebben een gedeelte samen gereist tot Zwolle. Vanaf Zwolle hebben we de rechtstreekse trein gepakt naar Schiphol waar we zo rond half tien arriveerden. Aansluitend konden we meteen inchecken zonder wachttijd. We hebben nog wat rondgekeken op Schiphol. De controles bij de gate waren zoals verwacht vrij uitgebreid met een kort vraaggesprek, controle van de bagage en fouilleren. Om 13.00 uur vertrokken we met een klein half uur vertraging.

De vliegreis verliep vlotter dan verwacht en we waren een half uur te vroeg in de buurt van New York. Door het regenachtige weer daar en de drukte moesten we een uur rondjes draaien en daardoor hadden we weer een half uur vertraging. Op zich geen probleem ware het niet dat we de vlucht naar Las Vegas wel moesten halen. We hadden gehoord dat de controles op het vliegveld van New York geruime tijd in beslag nemen. Bij de douane waren we als één van de eersten en na een foto en het maken van vingerafdrukken mochten we vrij snel weer door. We moesten in New York ook nog de koffers weer van de band halen en weer inleveren op een ander punt. Dit hadden we bij een doorreis nog niet eerder meegemaakt, want dan zie je de koffers tijdens het overstappen niet. Ons viel wel op dat de controles in New York niet zo grondig zijn dan op Schiphol. We hadden juist scherpere controles verwacht, dat viel dus weer mee. Om 18.30 uur plaatselijke tijd vlogen we weer richting Las Vegas. Na ruim 5 uur vliegen kwamen we aan in Las Vegas om 20.00 uur (lokale tijd). Het tijdsverschil met Nederland is nu 9 uur. In Nederland was het toen dus 5 uur ’s nachts. Het grappige hiervan is dat mijn verjaardag 24 plus 9 uur is 33 uren heeft geduurd. Ik ben nog nooit zolang op één dag jarig geweest.

Bij aankomst in Las Vegas waren geen controles en douaneformaliteiten, vanwege de binnenlandse vlucht. Het eerst wat we op het vliegveld zagen waren gokautomaten.
Na de transfer naar de huurauto hebben we de auto opgehaald. Alle auto’s hebben hier zowat een automatische versnellingsbak en dat is wel weer even wenen. Ze rijden hier wel rechts en dat valt weer mee. Om 23.00 uur kwamen we aan bij ons hotel Golden Nugget en dit hotel blijkt in het centrum van Las Vegas te staan. Erg luxe en groot allemaal en natuurlijk één en al gokautomaten en speeltafels.

Woensdag 21 mei 2008

Vanmorgen om 8 uur zijn we naar het ontbijtbuffet gegaan. Onderweg kwamen we langs allemaal gokautomaten en geloof het of niet er waren al hele volkstammen aan het gokken. Eenmaal bij het ontbijtbuffet aangekomen bleek dat je daar naast brood zo’n beetje alles kon eten wat je maar wilt van brood tot salades en van warme beenham en hamburgers tot fruit en gebak. Gewoon ontbijt, lunch en diner ’s morgens vroeg. Het smaakte overigens erg lekker. Vandaag zijn we Las Vegas in geweest. Wat opvalt dat hier bijna allemaal mensen aan het gokken zijn die de gepensioneerde leeftijd bereikt hebben. Wat ook opvalt is de commercie rondom het hele gokcircus hier. Hotels lokken mensen met zeer lage prijzen voor eten en drinken vóór, tijdens en na het gokken. In ons hotel bijvoorbeeld zat een Starbucks, vele eettenten, een zwembad met glijbaan die door een aquarium met haaien gaat. Hoe gekker hoe beter. Erg leuk om een keer van dichtbij te zien. Zelf voelden we totaal geen behoefte om geld aan gokken te besteden. We vonden het eigenlijk soms best wel een zielig gezicht al die honderden gokkende mensen. Deze mensen zorgen er uiteindelijk wel voor dat hier alles betaald wordt en we hebben niemand gehoord of gezien die iets gewonnen had. Statistisch gezien moet je dat bij honderden mensen die aan het gokken zijn toch wel horen of zien leek ons. Wij zullen wel te nuchter daarvoor zijn.

Morgen vertrekken we naar St George in Utah.

Groetjes Lydia en Wim

• 23 Mei 2008 - 05:27

Gerda:

Brings back memories.. Las Vegas...

Fijne voortzetting van jullie trip...

groetjes Gerda

• 23 Mei 2008 - 09:10

Jan-Willem:

Het zal me niks verbazen als meneer en mevrouw ook nog wat winnen ook in die casino's haha :P
    Veel plezier nog!

JW

• 23 Mei 2008 - 11:42

Arjan:

He leuk de States! Hoe was het logeren Hellendoorn? Ik mag toch wel logeren zeggen, als jullie maar net maand thuis zijn geweest? Leuk hoor! Veel plezier en good luck in Vegas. En denk erom: Niet de retourticket vergokken hoor!

• 24 Mei 2008 - 18:06

JLM:

jullie slapen dus niet in Circus Circus maar in het hart van het oude gokcentrum, ook niet verkeerd! Loop nog wel even langs Treasure Island voor de show met de piratenboten, voor Wim geen probleem om een goed plekkie te krijgen.
    Hier alles oke, vandaag eindelijk weer eens lekker weer, maar vast niet zo warm als bij jullie. bye guys... (wen er maar vast aan, die opgewekte "vriendelijkheid" van de amerikanen) tot mails!

PS: al bruidspaartjes gezien?

Jeroen, Lisette en Maud