Goodbye Las Vegas, hello Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Goodbye Las Vegas, hello Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Goodbye Las Vegas, hello Orlando

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

01 Juni 2008 | Verenigde Staten, Orlando

Vrijdag 30 mei 2008

Vandaag zijn we eerst naar de Hooverdam geweest. We moesten eerst stoppen bij een politiepost, omdat ze ook hier bang zijn voor aanslagen. Bij de Hooverdam was op zich niet zoveel te zien en we zijn direct doorgereden naar Las Vegas om de tips van Jeroen, Lisette en de kleine directrice te verifiëren. In Las Vegas hebben we geparkeerd onder de nagebouwde Eiffeltoren en we zijn diverse bezienswaardigheden langs geweest, zoals New York New York (met achtbaan door het hotel), Caesars Palace, de fonteinen van Bellagio en Venecia. Tjonge wat een gekkenhuis daar zeg, maar erg leuk om eens een keer gezien te hebben.

Bij het inchecken kregen we te horen dat we een gratis golden room upgrade kregen. We wisten niet wat dat was maar in de lift moest je met je pasje autoriseren om op verdieping 16 te kunnen komen. Zo’n luxe kamer hebben we nog nooit gehad. Leuk, alleen moesten we er helaas om 3 uur alweer uit voor onze vlucht naar Orlando. We zaten aan de achterkant waar een nieuwe hoteltoren wordt gebouwd en hadden verwacht dat ze toch wel om 23.00 uur zouden stoppen met werken, maar niet dus, dit is Las Vegas! 24 uur per dag doorwerken! Zelfs met oordoppen in onze oren werden we uit onze slaap gehouden vanwege het heien en de piepende vrachtwagens.

Na een goede reisdag zijn we via Atlanta aan de andere kant van de VS, in Orlando Florida aangekomen. Het is hier veel drukker, warmer, groener en vochtiger. Florida is een groot moeras met in Orlando de vele parken, waaronder Disney. We zitten er vakbij in hotel Quality Inn Plaza. Het hotel valt overigens tegen.

Zaterdag 31 mei 2008

Vanochtend werden we om 11 uur gewekt door de schoonmaakploeg. We hadden de slaap blijkbaar nodig. Na het ontbijt zijn we naar één van de vele outlet shops hier gegaan. Daarna zijn we doorgereden naar Titusville waar we de lancering van de Space Shuttle vanaf de waterkant (dichtbij het Kennedy Space Center) wilden zien.

De lancering was om 17.00 uur en we dachten dat we met 2 uur rijden voldoende tijd hadden genomen om de 90 kilometer af te leggen. Met één ding hadden we geen rekening gehouden en dat zijn de vele tolpoorten hier. We moesten er 4 passeren en prijs was 75 dollarcent per tolpoort. Waarom deze tolpoorten op zo’n korte afstand van elkaar staan en waarom je niet in één keer 4 maal 75 cent hoeft te betalen is ons werkelijk een raadsel. Het was in elk geval erg vervelend, omdat je steeds weer een file voor de tolpoort moest doorploeteren. Door al dat gedoe kregen we steeds meer het vervelende gevoel dat we de lancering niet meer zouden halen, maar gelukkig waren we 10 minuten voor tijd aanwezig. We hadden wel een ongelofelijke mazzel met het vinden van een parkeerplaats dichtbij.

De lancering zelf was voor ons een onvergetelijk moment. We zijn altijd al geïnteresseerd in ruimtevaart, maar om dat nu eens van dichtbij mee te maken vonden we geweldig. Echt de moeite waard. Na de lancering wilde iedereen uiteraard meteen weg, maar wij hebben rustig aan gedaan totdat de drukte opgelost was. We hebben wat gewinkeld in de omgeving en hebben met behulp van onze Tomtom een toeristische route terug naar Orlando gereden. Die Tomtom is werkelijk erg handig onderweg.

Misschien leuk om te weten dat de prijzen hier overal ex. btw vermeld staan. Bij het afrekenen wordt de btw er dan bijgeteld. Het is net de Makro zullen we maar zeggen. Verder valt op dat de kranten en TV echt bol staan van de verhalen over de hoge brandstofprijzen hier, ongeveer 4 dollar per gallon (± 3,7 liter) voor benzine. Ze hebben het hier echt over een brandstofcrisis. Als we mensen spreken beginnen ze er vaak over en als ze dan van ons horen dat wij in Nederland omgerekend ruim 9 dollar per gallon betalen vallen ze echt van hun stoel. Ze zijn ook niks gewend hier en wij zijn één van de weinigen die hier aan de pomp staan te fluiten.

Groetjes Lydia en Wim

• 01 Juni 2008 - 16:17

Jan En Janny:

Ik hoorde dat jullie weer op reis zijn.Jullie zien daar ook weer van alles,ik zag op de foto dat het bed voor Wim niet te groot is, veel plezier verder. Het is hier lekker warm vandaag. Groetjes Jan en Janny

• 02 Juni 2008 - 17:42

De Buurtjes:

Het gras bij de buren is groener dan ooit(ahum!). Wim je zult ook wel koude voeten hebben gehad in Las Vegas. Mooie lancering en mooie landschappen. We hopen dat jullie niet te veel geld hebben verloren in de casino's!

Groetjes de buurtjes

• 02 Juni 2008 - 18:34

Iris V:

Is het in het echt nog mooier dan op de foto's ? Vast wel.

Groetjes,
    Iris (en de rest)

• 03 Juni 2008 - 07:06

Erna:

Hoi Wim (en Lydia, leuk om jou ook eens te zien...) Groetjes van een oud collega. Mooie (en grappige)foto´s en mooie reizen. Geniet ze nog de rest van de tijd!

• 03 Juni 2008 - 17:57

Hermien:

Mooie blauwe luchten daar! Blijkbaar hebben jullie goed weer. Hier is het steeds erg benauwd met dagelijks een onweersbui.
    Hoe lang reizen jullie nog rond in de States ?

• 04 Juni 2008 - 05:39

Wim:

Hoi Folks,

Blijven fluiten en niet alleen aan de pomp.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie nog wel wat euro's achter de hand hebben na Las Vegas :-)
    Wanneer je om 11 uur 's ochtends door de schoonmaakploeg moet worden gewekt heb je echt wel een goede vakantie, een stevige avond daarvoor or whatever...
    Keep smiling en ik zie jullie
    Groet'n uut Woapenvelde

• 04 Juni 2008 - 15:58

Anneke Romate:

Hoi Lydia en Wim

eindelijk ALLES gelezen:wat een verhalen en wat een mooie foto's en hele leuke filmpjes! Jullie hebben volgens mij allebei een verkeerd beroep! geen zin om reisleiders te worden? jullie hebben nu zoveel ervaring! Ik geniet van jullie verhalen (ontzettend leuk geschreven)en volg alles met veel plezier. Geniet er nog van en tot ziens! Gr. Anneke