Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

13 April 2008 | Australië, Sydney

Vrijdag 11 april 2008

Vanmorgen om half 7 stond de shuttlebus klaar en om 8.50 uur (is bij jullie 22.50 uur donderdagavond) zijn we naar Sydney gevlogen. Na een uur wachten i.v.m. alle controles op levensmiddelen, zand, eieren en dierlijke producten etc. waren we om 11 uur bij ons hotel, het Quality Cambridge Hotel. Het is weer 2 uur vroeger. We hebben de bagage achtergelaten en zijn al lopend de stad gaan verkennen. We zitten dichtbij het centrum, de taxichauffeur was verbaasd dat we in het centrum zaten in het weekend. Het schijnt hier altijd vol te zitten. We hebben in december geboekt en toen was er plek.

Het is een mooi modern hotel met een goed bed. De laatste nacht in Nieuw Zeeland was dat een stuk minder. We zijn vandaag dwars door de stad gelopen door het Hyde Park, winkelstraten (veel winkels voor Jennieke!) naar de Botanische tuinen van waaruit je mooi de Harbour Bridge en het Operahouse kunt zien. In de tuinen zaten hele bomen vol met grote vleermuizen. We hebben heerlijk op een bankje gezeten met uitzicht op de Harbour Bridge en het Operahouse. Vanwege het tegenlicht was het niet zo’n goed moment om foto’s te maken.
Vlak naast de tuinen beginnen de hoge zakengebouwen, een mooi contrast. We hebben besloten morgen minder te gaan lopen, want in training voor de vierdaagse zijn we niet.

We hebben geprobeerd oud-plaatsgenoot Marjolein Aben te vinden. Helaas, de receptie van het Hilton Sydney verwees ons door naar de Brasserie en daar gaven ze aan dat er 900 mensen werkten en ze geen idee hadden waar ze zou kunnen werken. Daar niet in elk geval. We weten ook niet welk werk ze doet (ik dacht keuken uit een grijs verleden) en of ze nog steeds Aben heet. Als iemand van jullie meer info heeft, dan horen we het graag. Ze kan ons ook mailen. Het lijkt ons leuk haar hier te zien. Maar of het lukt?

Zaterdag 12 april 2008

Zou de jetlag ingezet hebben? We waren om half 6 klaarwakker. We zijn om 8 uur naar het Operahouse gelopen, zo’n 3 km. We kwamen veel hardlopers tegen en er waren glazenwassers aan het werk. Het was nog erg rustig. We hebben bij het Operahouse kaartjes gekocht voor een klassiek concert vanmiddag. Daarna hebben we ontbeten in de stad en The Rocks (oudste wijk) bezocht. Met een krantje hebben we aan de haven boten gekeken en genoten van het uitzicht.

Om 2 uur begon een concert in de grote concerthal van het Operahouse: De 5e symfonie van Brahms, geschreven door Schoenberg, uitgevoerd door The Sydney Symphony. Er waren voornamelijk grijze dames aanwezig en wij vielen wederom erg op, vanwege zowel onze lengtes als kleding. Maar dat mocht de pret niet drukken, we vonden de uitvoering erg mooi.

Daarna nog wat gegeten in de stad en om 18 uur waren we terug op de hotelkamer. Dan is het hier al bijna donker.

Zondag 13 april 2008

Vandaag heeft het geregend en geonweerd toen we aan het eten waren in de sushi-bar hier dichtbij. We hebben weinig tot niets gedaan, beetje slapen, lezen en internetten. Voor morgen wordt ook regen voorspeld en we zien nog wel wat we gaan doen.

Voor wie nog meer foto’s van Nieuw Zeeland wil zien:

We hebben voor het eerst ook twee videofilmpjes geplaatst, één vanuit Auckland en één vanuit Sydney. Zie linkerzijde webpagina.

Tot het volgende bericht!
Groetjes van ons.

• 12 April 2008 - 14:49

Maaike:

Aaaah leuk zeg die filmpjes...!
    Ik heb erg genoten van de omgeving daar ;) !!! Erg leuk!
    Veel plezier in Sydney!

Groetjes Maaike

• 13 April 2008 - 08:29

Gerard En Wil:

Dag Lydia en Wim.

Ik geniet weer van al wat jullie daar zien. Het is zo mooi daar, ik zou er zo weer naar toe willen.
    Zeg stoere buurman hebben jullie de brug al wel beklommen, ik hoor of lees dat nog wel.Jullie kunnen er nog wel 1 a 2 weken bij aan doen, want ik zie geregeld mensen in de tuin werken(Robert en Ma en Pa van Lydia)Geniet nog maar,want voor dat je het weet ben je weer in Hellendoorn terug.

• 13 April 2008 - 12:20

Merte:

wat een leuke site hebben jullie zie veel plekken die ik zelf ook gezien heb. Super jaloers. Geniet nog maar even.

Groetjes Merte en familie

• 13 April 2008 - 18:52

Chris En Gerlinda:

Wow zo te zien is het daar wel errug mooi en genieten jullie volop.
    Ook erg leuk dat wij allemaal met jullie mee mogen op vakantie, dat scheelt weer voor diegenen die vliegen niet zo leuk vindt...grapje hoor. Super dat jullie er een dagboek van bijhouden.
    Geniet nog even,
    Liefs Christiaan, Gerlinda en SEm

• 14 April 2008 - 07:49

Henk En Diny:

Hoi Wim en Lydia,
    Het is nog steeds leuk om jullie te volgen. Ik vind het geweldig, de manier waarop jullie ons mee laten genieten. De duidelijke verslagen geven een goed beeld van jullie reis. We weten, bij jullie verhalen straks, precies wat jullie bedoelen. Geniet verder van het laatste deel.

• 14 April 2008 - 16:51

Dick En Hetty:

Leuk die filmpjes horen we jullie stem ook nog even we zouden haast niet meer weten hoe ze klinken verder nog veel plezier.

• 15 April 2008 - 16:02

Hermien:

Heb je nog tips nodig voor Hong Kong?
    Ga met een ferrie naar Lantau island en bezoek het grootste zittende bronzen boeddahbeeld ter wereld. Erg indrukwekkend! je kunt op Lantau ook mooi wandelen.
    Ga met de tram naar Victoria peak bij zonsondergang en geniet van het uitzicht over de wolkenkrabbers met hun neon-reclames. Ga winkelen op Nathanroad in de wijk Kowloon en zoek de wijk Aberdeen op met de oude sampan-boten.
    Veel plezier !!!

• 15 April 2008 - 19:10

Margriet:

Tjonge wat hebben jullie al veel gezien en wat een mooie foto's allemaal. Geniet nog van de laatste vakantiedagen en tot gauw weer in Holland.

groetjes Margriet