Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

15 Maart 2008 | Australië, Melbourne

Vrijdag 14 maart 2008

We hebben vanmorgen eerst ge-msnd met Theo, Fred en Jan Willem. Erg gezellig. Daarna hebben we de camper wat opgeruimd, omdat we deze om 16.30 moesten inleveren. Om 9 uur zijn we vertrokken richting Torquai. Op de camping zat in een boom nog een wakkere koala. Ook die is vereeuwigd op een aantal foto’s.

We hebben vanaf de weg en op bepaalde plekken waar we konden staan, genoten van het mooie uitzicht over zee. En we hebben koffie met een Australische cake genuttigd op rekening van de Rabo-collega’s van Facilitair, bedankt! Leuk en lekker.

In de buurt van Torquai kwamen we bij Bell’s Beach. Dit is een zeer populaire plek om te surfen en we hebben daar even rondgekeken en foto’s gemaakt. De weg naar Bell’s Beach was erg mooi. Het was een soort achtbaan: steil naar beneden en dan weer steil naar boven.

Na Torquai zijn we doorgereden naar ons hotel in Melbourne. Tussendoor hebben we warm gegeten in een Japans restaurant. Ook weer eens een keer wat anders. Het inchecken in het hotel ging erg snel en we konden de camper zo voor onze kamer parkeren. Alle spullen konden zo de kamer in en het viel ons op dat we steeds meer spullen bij ons hebben. Waar zou dat toch aan liggen? En dan te weten dat we naar Nieuw Zeeland maar 20 kilo per persoon mee mogen… Waar moet die Aboriginal dan in, Rene en Els? Er is al geen plek voor de rest van jullie lijstje.

Maar goed, daarna naar de KEA-verhuur gereden, tenminste dat dachten we. De Tomtom leidde ons overal naar toe, behalve naar het verhuurstation. Na enig gekissebis of we nu de kortste of snelste route zouden nemen, werkte de Tomtom weer. Door al dit gedoe kwamen we een kwartier te laat bij het inleverpunt. Ze vonden het daar niet erg en met de taxi zijn we teruggebracht. We hebben deze week 1147 km gereden met de camper. De dieselprijs ligt hier nu rond de €0,90.

Opeens kwam iemand (wie weet ik niet meer) op het idee om nog even brood te halen. Na het uitstappen uit de taxi kwamen we erachter dat het nog ruim 2 km lopen is naar het hotel en dat bij 37 graden. Gelukkig hadden we nog water bij ons. Lydia’s dikke enkels worden er niet dunner op, gelijk koelen als we bij het hotel zijn. Ach ja, 40 plus, ouderdom komt met gebreken!

Aangekomen bij ons hotel hadden we geluk met onze vooruitziende blik toen we destijds hebben geboekt: er is een ruim bad en een airco. We hebben een honeymoon-spa geboekt. Dit is een slaapkamer met een bad in de hoek van de slaapkamer zelf. Verder is er een aparte badkamer en een keukenblok met koelkast. Heerlijk ruim na de camper. We hebben hier 3 nachten geboekt, maandag vertrekken we dus weer. Het bad wordt al gevuld met eerst koud water voor de voeten van Lydia!

Morgen willen we naar de training van de Grand Prix van Australië. We moeten nog verder uitzoeken hoe het werkt en hoe we er kunnen komen. We weten dat we er met de trein naar toe kunnen vanaf hier, maar of er kaarten zijn voor 1 dag is ons op internet nog niet duidelijk geworden.

Zaterdag 15 maart 2008: A day at the races

Vandaag zijn we naar de training en kwalificatie geweest van de GP Formule 1 van Australië 2008. Bij de receptie wezen ze ons de bushalte en na een paar minuten kwamen twee andere formule 1 liefhebbers aangewandeld. We hebben (zoals gewoonlijk met die Australiërs) weer lekker bijgekletst. Toen de bus kwam bleek dat we bij de verkeerde halte stonden. Dit betekende een extra sight seeing tour, maar dat was niet erg want we hadden ruim de tijd. Na ongeveer 5 kwartier (rond 11.15 uur) kwamen we aan in Albert Park. Intussen was de training begonnen. We konden een dagkaart aan ingang kopen voor AUS$ 85,- p.p. (ong. €52,=). Dat viel ons reuze mee.

Wat me (Wim) tijdens de sessies opviel dat het parcours erg smal is, dat het maar goed was dat we een paar oordoppen gekocht hebben en dat formule 1 auto’s langzamer gaan als dat ik verwacht had. De sfeer op het circuit was geweldig, allemaal uitgedoste fans (voornamelijk Ferrari) veel merchandising, eettenten en kermisattracties.

Na de 3e training (de 1e en 2e waren vrijdag al verreden) zagen we wheelie- en stoppie demonstraties met motoren, stunten met helikopters en fighterjets en allerlei oldtimers die rondreden op het circuit. Ook was er nog een fiat 500 celabrity race. Maar goed we kwamen natuurlijk voor de kwalificatie. Zelf vond ik het interessant hoe Bourdais het eraf zou brengen, omdat hij is overgekomen vanuit de Champ car. Hij werd 18e dus dat viel me niet tegen. Pole was voor Hamilton. We konden de race goed volgen vanwege de grote beeldschermen. Ook de temperatuur was erg lekker met 30 graden. Lydia had het zelfs even koud…..

Na de kwalificatie zijn we Melbourne ingegaan en hebben daar wat bekeken. Het viel ons op dat er eigenlijk niet zoveel bijzonders te zien is, alleen wat gebouwen in victoriaanse stijl. Wel hebben we wat souvenirs gekocht en wat gegeten in een Amerikaans restaurant. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en om half 8 waren we weer terug.

Intussen zijn o.a. de insectenpen, het schrijfboekje, de chocola en de rugzak van de Rabo-collega’s van Control goed van pas gekomen. Helaas zat er geen zonnebrand bij, want anders waren we vandaag misschien niet zo rood geëindigd ;-). Maar gelukkig hadden we zelf wel wat bij ons; het gaat erg hard met de zon hier, dus nog te laat, verbrand! Na een verkoelende douche hopen we maar dat het hierbij blijft. We hebben internet op de kamer, dus even
een verslagje maken is nu makkelijk.

Morgen (zondag) willen we weinig gaan doen: de race op TV kijken, opruimen, lezen en onze bagagekilo’s proberen wat omlaag krijgen. De boel opnieuw organiseren dus.

Maandagmorgen om 9.15 uur (het is dan zondag 23.15 uur in Nederland) vliegen we naar Christchurch in Nieuw Zeeland. Daar hebben we een soortgelijke camper gehuurd als afgelopen week, maar dan voor de gehele 3,5 week die we daar zullen zijn.

Groetjes van ons!

• 15 Maart 2008 - 12:15

Jantien:

jullie hebben het erg leuk zo te horen. ik ben wel jarloers dat jullie nu lekker bruin worden:P haha

kusjantien

• 15 Maart 2008 - 13:54

Maaike:

Zoo wat een verhalen.. bijna te snel om te volgen.. maar indrukwekkend!

Veel plezier in Nieuw Zeeland!

Groetjes...

• 15 Maart 2008 - 16:44

Carin:

Hoi Wim & Lydia. Zo te lezen en te zien aan de foto's, hebben jullie het enorm naar jullie zin. Erg leuk om de verslagen van jullie belevenissen te lezen.Ik verlang ook wel naar hogere temperaturen en zon. Het is hier maar behelpen met maartse buien en harde wind. Goede timing van jullie, om de zon dan maar op te zoeken. Succes met het omlaag brengen van de bagagekilo's. Rust lekker uit en een goede reis naar Nieuw Zeeland!

• 15 Maart 2008 - 18:41

Albert:

Dat je met zoveel moois ook nog de tijd kunt vinden om je log bij te werken .. prachtig.
    Of duren de dagen daar langer ;-)

Hier heb ik met het oog op een komende flinke regendag, mooi met de palmpasen :-(, gezorgd voor een lekker plattelands luchtje ..

Nu jullie nog lekker liggen te slapen, gaan wij jullie vast voor: We gaan TV kijken.

Groet,
    Albert Voskamp

• 15 Maart 2008 - 21:17

Jaap Krommenhoek:

Hoi Wim, heel leuk om jullie verslag te lezen. Nog een hele fijne tijd toegewenst.

met vr grt
    Jaap

• 16 Maart 2008 - 09:09

Hermien:

Zo,zo, alweer een verslag. zitten jullie niet de hele dag achter de computer? Wel leuk om alles te lezen natuurlijk! In de buurt van Christchurch ligt het plaatsje Akaroa. Moeite van het bezichtigen waard, in Franse stijl gebouwd, je kunt er met een boot de baai in om de kleine Hector dolfijnen en pelsrobben te zien. Ook pinguins als je geluk hebt. (Wij zagen er 1 die net onder water dook...)
    Welke route reizen jullie door NZ?
    Groetjes, Hermien

• 16 Maart 2008 - 09:26

Theo:

Goed te horen dat het jullie goed gaat hier geen last van te rode oortjes (vandaag veel regen verwacht niet koud 8 graden) Doe rustig aan vandaag en een goede vliegreis als wij hier slapen DE zonnebrand olie wel goed gebruiken Hier alles oke en tot weder horen of zien de groetjes van Theo Dinie en Maureen

• 16 Maart 2008 - 10:18

Pa Slettenhaar:

het is hier slecht weer we zitten nu gezellig aan de koffie met gerrit en jan.jantien en jennieke liggen nog in bed vanmiddag gaan we naar de handbal . groeten uit nijverdal.

• 16 Maart 2008 - 10:32

Margreet:

hoi Wim en Lydia,

hier regent het ook. Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik wens jullie nog een leuke tijd.

groetjes uit het meestal zonnige Vjenne.

• 16 Maart 2008 - 11:40

Jacqueline Jansen:

Zo te lezen, vermaken jullie je prima,Joop is erg jaloers dat jullie de grand-prix training hebben gezien.Heel veel plezier in Nieuw Zeeland., hier blijft het maar regenen.

• 16 Maart 2008 - 18:30

Henk En Diny:

Jullie zijn wel op het juiste moment op vakantie. Hier regent het de hele dag.
    Leuk om jullie te volgen. Wat leuk dat je zo snel contact kunt leggen met de bevolking. Veel plezier verder.
    Groetjes.