Great Ocean Road 2 (Princetown-Kennett River) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Great Ocean Road 2 (Princetown-Kennett River) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road 2 (Princetown-Kennett River)

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

13 Maart 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal, ter info: we hebben de berichten van de laatste dagen gewijzigd, daar krijg je geen aparte mail van. We willen ze jullie niet onthouden.

Donderdag 13 maart 2008

Vanmorgen hebben we geprobeerd op tijd te vertrekken, wat ons niet is gelukt. Oorzaak: Veel gepraat met andere mensen, vooral Australiërs van rond de 60 die hun land aan het verkennen zijn en er vol trots over vertellen. Erg leuk om deze gesprekken te voeren.

Toen het vertrek uiteindelijk wel in gang werd gezet, zijn we van Princetown naar het Otway tree park gereden. Daar kun je op 45 meter hoogte (op de hoogte van de boomtoppen) in een regenwoud lopen. Het was heel mooi en heerlijk koeler dan erbuiten (weer tegen de 40 graden). Ik (Lydia) vond een bepaalde boom erg stinken, Wim rook niets, is wel wat gewend blijkbaar. Die lucht hing een hele tijd daarna nog in de camper.

We zijn nu in Kennett River, aan de kust We horen de zee en we werden geattendeerd op de aanwezigheid van koala’s die op de camping zitten. Ach, ze slapen veel blijkbaar, dus geen gevaar.

Van jullie lees ik van alles over een storm en regen. En vooral van Sifrah veel berichtjes, erg leuk hoor! Ook heel veel knuffels van ons. We missen jullie ook wel een beetje hoor, maar dat maken we wel weer goed als we terug zijn, oke?

De bejaarden bevinden zich op internet, leuk dat we ook van pa Slettenhaar een berichtje hebben gehad! Zo zie je maar, zeg nooit nooit!

Om aan jullie wensen/vragen tegemoet te komen:

Jan, we hebben een foto van de camper en hij bevalt heel goed. We hebben tot nu de grootste camper die we hier hebben gezien. Er links mee rijden is geen probleem, ook omdat er weinig verkeer op de weg is. Aan te bevelen!

En nee Monique, ik heb geen heimwee. En ik ben al meer dan een week van huis haha. Het reizen bevalt ons prima, we zien en horen veel. Je leert er veel van inderdaad. Ik kan het iedereen aanbevelen die het graag wil, doen! Je leeft maar een keer….

De vluchten zijn om ergens te komen nu eenmaal een verplicht iets. Wel heb ik last van dikke enkels, van de warmte en van het vliegen denk ik. Het verbaast ons wel hoe makkelijk we overschakelen van de ene tijdzone in de andere. We hebben er nu 3 gehad, Singapore +7 uur, Adelaide + 9,5 uur en Melbourne +10 uur. Wel lastig om tegelijk met jullie te MSN-en. Wim probeert te bellen nu, maar dat lukt om een of andere reden niet.

Via de mail hebben we inmiddels contact met Lisette en Maud en Pa en ma Hulsman. Leuk even bijgepraat. Soms is de wereld erg klein.

Vrijdag 14 maart:

We hebben net de camper ingeleverd en gaan nu naar ons Hotel in Melbourne. Het is nog steeds erg heet hier (40 graden). Gelukkig hebben we overal airco.

Groetjes ons

• 13 Maart 2008 - 10:55

Diny En Maaike:

Het ziet er allemaal weer geweldig uit daar! Echt een paradijsje.. geniet er lekker van..!

Groetjes van de buurtjes..

• 13 Maart 2008 - 14:41

Hermien:

Ik zei toch al dat reizen verslavend is? Je went snel aan het ritme van leven bij de dag en er van te genieten. Laat alles wat je op je pad tegenkomst goed op je inwerken en wees flexibel bij plotselinge mogelijkheden voor feestjes, uitstapjes etc. Je leeft inderdaad maar 1 keer. Mooie foto's !
    Ik had in NZ ook dikke enkels. Kwam van de hitte. Ik heb toen bij de apotheek een soort cooling-gel gehaald. Toen was het met 3 dagen over.
    groetjes, Hermien

• 13 Maart 2008 - 19:43

René En Els:

Goed om te lezen dat jullie stand houden tussen alle wildlife. Vandaag waren de droogte en het bosbrandgevaar in Australie hier nog op het nieuws.
    De foto's zien er prachtig uit. Geniet van de alle moois en van de Formule 1 a.s. weekend.
    REBM

• 13 Maart 2008 - 21:36

Dia:

Hallo Wim en Lydia, leuk te lezen wat jullie al allemaal beleefd hebben, best een beetje jaloers. Mooie natuur en leuke beesten komen jullie tegen.

nog veel plezier

• 14 Maart 2008 - 18:58

Maaike & Rik:

Hoi Lydia en Wim,

Heb jullie site gevonden! Ik had hem natuurlijk niet onthouden, dus heb gewoon wat geprobeerd.... en het is gelukt!
    Zo te zien en lezen hebben jullie het prima naar je zin! Wat ziet het er super uit daar zeg!
    Wij wensen jullie heel veel plezier toe!
    Geniet van alles wat jullie tegenkomen!
    Groetjes, Maaike & Rik

• 14 Maart 2008 - 20:01

Siffie:

wat een mooie en leuke foto's zeg
    ik mis jullie wel heel erg!!! (vandaar al die mailtjes) ik hoorde dat je nog met papa hebt ge msn't leuk!!! hij vertelde er net over (vrijdag avond 14 maart)
    Bij ons is alles goed en ik heb veldtocht project gehad op school en wij zijn net ff wezen kijken naar de kunstwerken van mij ik had een portret gemaakt en een wonderlijke toren (dat is een toren van allemaal servies)
    maar die staat nog op school.
    maar verder heb ik niet zo veel te vertellen dus daag en nog veeeeel plezier daar en groeten en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes van mij

• 14 Maart 2008 - 22:40

REBM:

Toen we het vanmiddag over Maartens favoriete onderwerp (dagelijks tafereel)gevaarlijke dieren hadden, moest ik opbiechten dat er veel slangen, witte haaien en krokodillen in Australie zitten.
    Bart vroeg zich na een helder moment af of jullie nog wel terug zouden komen.
    Een moment later was Bart er wel uit, het gaat jullie lukken er zaten geen olifanten, "dat zijn de gevaarlijkste want die hebben slachttanden". Net als de (sabeltand)tijgers volgens Maarten.
    No worries dus.

Groet uut Heldern