Waitakere Ranges Regional Park en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Waitakere Ranges Regional Park en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Waitakere Ranges Regional Park en Auckland

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

09 April 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 7 april 2008

De regen van gisteren heeft niet doorgezet en het was vanmorgen weer stralend weer met een paar wolkjes en wederom een aangename temperatuur. Het is Schipper-Slettenhaar weer, zoals we altijd zeggen. Een aantal van jullie zullen dit herkennen.

Vanmorgen zijn we dus vertrokken vanuit Waitomo naar Auckland. Onderweg kwamen we op het idee om ook nog even Orere Point mee te pakken. Dit ligt ongeveer 50 kilometer rechts van Auckland en grenst aan de zee. We vonden het gebied waar we doorheen reden niet erg interessant. Tussentijds hebben we tevergeefs geprobeerd een mooi plekje te vinden en zijn daarom meteen maar doorgereden naar Orere Point. Bij aankomst op de camping zagen we dat de camping volgebouwd was met allerhande schuurtjes en veranda’s. Beetje troep allemaal. Maar goed, we zij nog even naar het stand geweest en hebben bij een beekje (die langs de camping loopt) een dammetje gerepareerd (Wim dus). Dat water blijft een probleem.

We gaan niet naar de Bay of Islands, omdat we zoveel mogelijk van het mooie weer willen genieten en niet teveel in de camper willen rondrijden. We vertrekken morgen richting Auckland. Vrijdag (11 april) vliegen we naar Sydney en volgende week dinsdag (15 april) naar Hongkong. We komen dan zaterdagavond 19 april weer thuis.

We hebben na de 19e april alvast mooi weer besteld. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.

Dinsdag 8 april 2008

Vandaag hebben we een deel van een autoroute gereden uit een ANWB-boek. We zijn via Auckland naar Titirangi gereden voor een koffiestop. Daarna doorgereden naar het Arataki visitors centre die ligt op de weg naar Piha, aan het begin van het Waitakere Ranges Regional Park. Dit gebied licht niet ver van Auckland aan de westkust. In dit visitors center was erg veel te zien, mooie uitzichtpunten, korte en lange wandelpaden en een erg mooie film over de geschiedenis van het Waitakere Ranges Regional Park. Tijdens onze korte wandeling werd ik (Wim) gestoken op mijn linkerteen door iets, ik vermoed een wesp. Meteen naar de camper teruggelopen en het viel achteraf mee.

Daarna doorgereden naar Piha, dat een strand van zwart zand heeft. De smalle weg ernaartoe is erg mooi met vele uitzichtpunten. Tijdens zo’n uitzichtpunt kwamen we aan de praat met een Apeldoornse jongen van 21 jaar die hier 5 maanden in een hotel werkt. We hebben uitgebreid gesproken over van alles en nog wat. Erg leuk om te zien hoe hij hier ervaringen opdoet en erg positief dat jonge mensen deze stap durven te zetten. Op het strand hebben we nog even genoten van de zee en het mooie weer.

Vervolgens zijn we op weg gegaan naar het strand van Karekare, weer een bochtige, smalle weg die eindigde bij een parkeerplaats. We zochten de waterval maar helaas, niet gevonden. Weer terug hebben we getankt en werd het al weer tijd een camping te zoeken, het liefst in de buurt van de stad Auckland, zodat we morgen met het openbaar vervoer naar de stad kunnen.

De weg door de stad van zuid naar noord moet je nemen via de Harbour Bridge, er is namelijk veel water binnen de grenzen van Auckland. We reden hier om 5 uur vanmiddag en hebben zowaar een file gezien. Het is hier wel drukker dan in de rest van het land. We hebben per abuis een afslag te vroeg genomen en het was weer erg lastig helling te trekken met zo’n zwaar geval. Hij loopt dan door de handrem achteruit. Op zo’n moment verkies je toch een auto i.p.v. een camper. Op de andere momenten bevalt hij ons prima! Gelukkig hebben we een camping gevonden en tevens zitten we op nog geen 4 km van de plaats waar we donderdag de camper weer in moeten leveren.

Vanavond kwamen we tijdens de afwas in gesprek met een Australisch echtpaar wat ons en paar leuke tips voor Sydney aan de hand heeft gedaan, zo wonen daar namelijk. Leuk, ze vonden dat wij beter Engels spraken dan een deel van hun landgenoten.

Woensdag 9 april

Vandaag zijn we in Auckland city. Het is weer stralend weer met zo’n 22 graden. We realiseren ons dat we bevoorrecht zijn en genieten met volle teugen.

Groetjes Lydia en Wim.

• 09 April 2008 - 02:11

Theo:

Hoi waterman bijna terug dan naar de regge hier, ook water genoeg om je te ver maken in de vijver zitten al kikker visjes het mooie weer komt er aan.DE zon ver kleurd het haar van Lydia behoorlijk grijs of zorgen om thuis? hier alles oke de groetjes, geniet er nog van, de foto,s zijn heel mooi TH DI Ma

• 09 April 2008 - 11:03

Ronald:

Indrukwekkend als ik de foto's en de verhalen lees. geniet er nog van, want de 19de is alweer snel.

groet,
    Ronald

• 09 April 2008 - 13:54

Jeweetwelsif:

hee luitjes mooi is het daar zeg fijn dat jullie het zo leuk hebben!!!
    wij hebben het hier ook wel gezellig hihi
    (normaal) heerlijk zo'n schipper-slettenhaar weertje ik wou dat het hier zo lekker weer was want bij ons is het regen koud hagel beetje sneeuw heel soms
    echt niet lekker dus!!!!
    maar gelukkig is het vandaag wat zonnig YES!!!
    maar bij ons is alles verder goed alleen sharai is een beetje ziek (zielig)
    ze kwam heel zielig van school weer
    gisteren ze had hele dikke beetje blauwe ogen en ze was helemaal niet goed te pas ze had 39 en een half graden koorts!!!
    maar nou gaat het wel weer een stuk beter gelukkig!!!
    maar missen jullie (mij) nog een beetje
    ik jullie wel papa is nog geen 1 keer met mij heen trimmen geweest!!!
    hahaha verder heb ik niets belangrijks te vertellen dus DOEGGGGGGGGGGGGGG

KUSJES xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

KNUFFELS XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

vergeet me niet groetjes sifrah

• 09 April 2008 - 22:02

Theo:

goede morgen even een klein berichtje op zij actief is gezegt dat Marjolein Aben in hilton hotel in sydny 488 george sreet nsw 2000 werkt of dat in de buurt is om er een praatje te maken dat zou ze wel heel leuk vinden groetjes van hier