Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

06 Maart 2008 | Singapore, Singapore

We zijn zojuist aangekomen in Singapore. We hebben een goede vlucht gehad en deels geslapen. Het is hier nu 8 uur 's avonds dus bijna weer nacht. We hebben het gevoel dat we net zijn opgestaan. Even wennen ook aan de temperatuur, maar met airco lukt het wel. We gaan nu even de winkels in, er is veel te zien. Ze zijn tot 23 uur open. Mensen zijn erg vriendelijk hier. Het is erg schoon, je kunt op het het vliegveld geen handen wassen zonder dat ze met een dweil achter je aan komen. Het lijkt hier erg veilig en leuk voor een paar dagen. Zaterdag a.s. vliegen we door naar Adelaide.

Vrijdag 6 maart

Vandaag hebben we gewinkeld en zijn we naar de Botanische tuinen geweest. Het is buiten warm en vochtig, maar men heeft overal airco, ook in de bussen en taxi's. We zitten nu in een winkelcentrum te internetten. Internet is ook veel plaatsen ingeburgerd.

Wim is wel lang hier tussen al die kleine mensen.

Leuk om al jullie reacties te lezen. Ook erg fijn te weten dat er velen op onze spullen letten thuis. Jullie hebben er maar werk mee.

Zaterdag 8 maart

18.00 uur (Nederlandse tijd 11.00 uur). We zijn weer op het vliegveld van Singapore om straks (22.15 uur) naar Adelaide te vliegen. We hebben met de nieuwe camera welgeteld één foto gemaakt, toen er al iemand kwam om te vragen of we van alle lenzen en spullen voorzien waren. Die camera valt dus erg op. (Dat was in de buurt van Chinatown). Voor de rest prima stad, opvallend weinig honden, vogels en katten.

Jeroen, bedankt voor het regelen van de auto. De auto is de laatste tijd niet zo schoon geweest denk ik met die nieuwe bumper.

MSN gaat tot nu toe wat moeilijk hier en als het lukt dan zijn jullie off-line cq. liggen jullie te slapen vanwege het tijdsverschil met hier. In Australië en Nieuw-Zeeland zal het hopelijk beter gaan.

We zijn ook bij de Raffles hotel geweest voor de Singapore sling. Hij kost 31 dollar en zo veel dollars hadden we niet meer en in pinnen hadden we ook geen zin. Overigens erg sfeervol en mooie binnenplaats. Hermien, bedankt voor de tip en mocht je nog meer tips hebben: we houden ons aanbevolen.

We merken overigens bijna niks van een jet lag. We slapen als een roos, maar we zijn wel elke nacht om 2 uur wakker en daarna vallen we weer in slaap. Zou dit misschien de jet lag zijn? Ennuh misschien komt het nog, we zien wel.

Heel veel knuffels terug en groetjes Wim en Lydia

• 06 Maart 2008 - 12:44

Hermien:

Neem je ook een Singapore Sling Cocktail in de bar van het Raffles Hotel? Mmmmmmm!!!!Kost een paar centen maar is zeker de moeite waard.
    Veel plezier daar!

• 06 Maart 2008 - 12:49

Maaike:

Heey Lydia en Wim,

Super eindelijk is jullie grote reis begonnen!! Klinkt al helemaal goed!
    Ik wens jullie super veel plezier en geniet ervan hé!

We zullen dit keer nog beter op jullie huis passen :)...

Groetjes Maaike

• 06 Maart 2008 - 17:09

Jan Slettenhaar:

Fijn te horen dat de vlucht goed was,kunnen jullie uitgerust aan de vakantie beginnen. Veel plezier en groeten uit HAARLE

• 06 Maart 2008 - 18:05

Ans En Bertus:

Fijn dat jullie eerste deel van de reis goed is verlopen.
    Geniet van de vakantie en een goede reis naar de volgende betemming Adelaide.

• 06 Maart 2008 - 18:15

Herman:

Hai Wim en Lydia,

Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Gaat er toch nog wat goed na de pech van de afgelopen weken.

Geniet van het begin van de sabbatical en tot horens.

• 06 Maart 2008 - 19:26

Jan En Janny:

Geniet van het mooie weer en vooral de winkels [Wim ook?] Zaterdag veel plezier met de camper in Adelaide. Groet uit Daarle

• 06 Maart 2008 - 19:37

Simone:

Geniet samen van de reis die jullie nu begonnen zijn.
    Ik wens jullie heel veel plezier

• 06 Maart 2008 - 19:38

Brenda:

Na de sneeuw is dit wel iets heel anders, alleen qua temperatuur al. Geniet ervan want jullie hebben nu wel genoeg pech gehad.
    Groeten van ons allemaal

• 06 Maart 2008 - 20:11

René En Els:

Goed om te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Geniet van Singapore, en winkel met mate in verband met de beperking van de bagage. Een dingo, kangeroe, boomerang, didgeridoo
    en een bijbehorende Aboriginal is toch wel het minimale wat je vanuit down under mee moet nemen om aan te tonen dat jullie daadwerkelijk geweest zijn.

Henig an en velle wille.
    REBM

• 07 Maart 2008 - 11:03

Klaske:

was aan het opruimen kom ik jullie adres tegen. gelijk kijken verbaast dat dit wel een hele gezellige site is. Van de wintersport naar de warmte zal wel heel vreemd zijn.Hebben jullie al veel foto's gemaakt? Heel veel plezier (en pas op je spullen he)tot horens

• 07 Maart 2008 - 11:55

Sifrah + De Rest :

heeeee luitjes hoe is ie daar? bij ons is het goed.
    hebben jullie het daar leuk?
    nog veel gedaan?
    en wat is het daar warem zeg wij hebben het vergeleken met jullie wel heeeeeeeeeeel erg koud!!!
    (ZIELIG HE!?)maar wij overleven het hier gelukkig wel hoor grrooeetteenn van ons
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jus
    en een hele dikke dubbele knuffel
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Maart 2008 - 13:20

Ernst En Mar:

Ook leuk om jullie ontmoet te hebben! Ik hoop dat de botanische tuinen leuk waren, wij zijn er nog niet aan toegekomen. Wat voel je je ineens lang he tussen die mensen, thuis zijn wij gewoon de kleinsten :). Veel plezier nog!

Ernst en Mar

• 07 Maart 2008 - 16:12

Ronald Peters:

Een groet van een tukker.
    Ik lees dat jullie alweer veel meegemaakt hebben, zowel in Nederland als in het buitenland. Een vraag: die deuk zat er toch al in?
    Na het skien gaat het echte werk nu beginnen. Geniet ervan.
    Lydia, m.b.t. tot het skien kan ik een ding zeggen: gelukkig heb je de foto's nog. we gaan wel een keer oefenen.

veel plezier.
    Ronald

• 07 Maart 2008 - 18:09

Jeroen En Lisette:

Hallo wereldreizigers, dit alles klinkt erg goed, we zijn jaloers op jullie. Een hele goede vlucht naar de Aussies en rijdt voorzichtig in de camper. PS: hoe bevalt de nieuwe camera??
    En Wim, in Australie zul je wel geen bezienswaardigheid meer zijn..
    De auto staat inmiddels weer op de oprit, voorzien van zomerbanden en mooi gepoetst.

tot schrijfs!

JLM

• 08 Maart 2008 - 09:50

Mariwit:

wat een vervelend gedoe in Heldern,heel fijn dat jullie er nu tussenuit zijn, hopelik ga je een heel fijne tijd tegemoet,geniet ervan

• 08 Maart 2008 - 18:40

Siffie Skipper:

wat jammer dat dat msn gedoe daar wat moeilijker gaat maar miesch kan het zo ook wel.hoe gaathet met jullie???
    met ons gaat alles goed en wat een grappige foto van lydia zeg.De hoed stond nie zo mooi (grapje hoor hhihihihi)
    wat een grote gebouwen in Singapore en wat hoog ook!!!
    en is het leuk daar hebben jullie het daar gezellig met z'n tween
    missen jullie ons nog een beetje??? (erg)
    nou ik hoop dat alles goed gaat dus en alles leuk is daar

groetjes van mij

• 08 Maart 2008 - 18:44

Fred :

Bij een jet lag heb je ze allemaal niet op een rijtje!Dat is bij jullie al jaren niet het geval vandaar dat jullie er niets van merken.