Great Ocean Road 1 Kavina-Princetown - Reisverslag uit Princetown, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Great Ocean Road 1 Kavina-Princetown - Reisverslag uit Princetown, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road 1 Kavina-Princetown

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

12 Maart 2008 | Australië, Princetown

Hallo, hierbij dan het beloofde verslag. We zitten op een camping met draadloos internet, ideaal voor ons om alles even bij te werken. Dus bij deze de afgelopen dagen:

Dinsdag 11 maart 2008

Vanmorgen zijn we om 9 uur vertrokken vanaf de Camping Kavina richting de Grampians. Het was weer erg warm en de airco deed het prima. Na 2 uur rijden zijn we gestopt om eten en drinken in te slaan en te tanken. Kort daarop kwamen we aan in het National Park The Grampians. Een erg mooie weg om te rijden, maar wel veel van hetzelfde, rood verbrand gras gecombineerd met eucalyptusbomen. We zagen verder wel borden staan met de waarschuwing ‘overstekende kangoeroes’, maar we hebben er tot nu toe geen gezien. Ook de Koala's (die eucalyptus bladeren eten) hebben we ook nog niet gezien. Het leek erg op de toeristenweg, maar dan langer.

Om ongeveer 13.00 uur hebben we een powernap genomen in verband met de verkeersveiligheid. Dat wordt op borden langs de kant van de weg telkens aanbevolen, dus maar eens proberen. We hebben ruim een uur geslapen en daarna kwiek op weg naar de 'Zumsteins huisjes'. Hier heeft iemand begin vorige eeuw een kleine nederzetting gesticht om bijenhoning te produceren. Er liep ook een klein riviertje. Gewoon gezellig stekkie.

Vervolgens doorgereden naar The Balconies. Dit zijn twee grote boven elkaar liggende plateau’s waar je op kunt lopen met een geweldig uitzicht. We hebben ongeveer een kilometer gelopen om de Balconies te bereiken.

Daarna doorgereden naar het Hall’s Cap bezoekerscentrum. Daar zagen we een aantal campings en we hebben de camping genomen die het meest op onze route lag. We konden betalen bij het bezoekerscentrum en zijn daar naar toe gereden. En ja hoor, we waren weer de enige campinggasten en het bleek een bushcamping te zijn met enkel een wc en verder niks. Het lijkt wel op niemand samen met ons op de camping wil staan. Maar goed dat we een camper hebben waar alles op en aan zit. Dus lekker gekookt, wat foto’s gemaakt, zitten lezen, foto’s op de computer zetten en dit verslagje schrijven.

Ik ga nu even koffie zetten, want het wordt alweer schemerig en we zitten middenin de bush bush.

Woensdag 12 maart 2008

Na een nacht die ik toch wel eng vond (naam: Lydia, held op sokken) want we hadden geen telefonisch bereik en via de radio noemden ze telkens een telefoonnummer waarop je een geconstateerde 'bushfire' kon doorgeven. En naast de camper lag glas van een gebroken ruit…. Al met al een goed scenario voor een inbraak of zo… (wie weet schrijf ik nog eens een boek?)

Met dat in mijn achterhoofd ben ik in slaap gevallen, om na anderhalf uur weer klaarwakker te zijn…. Hmmm, dan is de tijd tot zonsopkomst lang. Maar gelukkig is er niets gebeurd en werden we om 8 uur vanmorgen weer wakker. Wel kouder, een graad of 15.

We zijn vandaag van The Grampians naar het eerste deel van The Great Oceanroad gereden. We hebben vanmorgen zowaar drie kangoeroes gezien. De eerste was dood en de tweede stak de weg over. Ik was te laat om er een foto van te maken. De derde lag weer dood aan de kant van de weg.

Onderweg kwamen we in de buurt van Warrnambool langs Tower Hill Reserve, een uitgedoofd vulkaangebied. Er zouden emoes, koala’s en kangeroo’s zijn. Wij op pad voor een wandeling van een half uur. Via een bospad kwam dezelfde held als hierboven een emoe tegemoet (soort struisvogel). De emoe komt op me af lopen en ik denk: ik ga aan de kant, een stukje van het pad af. Dat dacht de emoe blijkbaar ook, komt dezelfde kant op lopen. Mensen die me kennen, weten hoe blij ik met loslopende dieren ben. Vooral als ik in hetzelfde, niet afgeschermde gedeelte vertoef. Gelukkig kwam Wim tussenbeide. Mijn held!

Verderop bleken er koala’s in de boom te zitten. Dat is wat voor mij: gewoon in die boom blijven en niet aan de wandel gaan. (En een foto van die koala gemaakt speciaal voor Iris Voskamp. Ze heeft er een verslag over gemaakt en weet er vast veel vanaf!) Ze slapen blijkbaar zo'n 22 uur per dag en gaan 's avonds aan de wandel op zoek naar een nieuwe slaapplek..(hmmm!!).

Verderop kwamen we aan de kust langs de 12 apostelen, dit zijn uitgesleten rotsen, prachtig om te zien. Ik heb de camera maar even uitgebreid getest, zie het resultaat.

We zitten nu op een camping aan de oostkant van de 12 apostelen, in Princetown. Na een lekker warme douche en heerlijke maaltijd proberen we straks contact met Nederland te krijgen, ook hier hebben we geen mobiel bereik. Het is hier 8 uur ’s avonds, 10 uur later dan bij jullie. Beiden koffietijd, dat wel. (Dit contact maken is dus niet gelukt....)

groetjes Wim en Lydia

• 12 Maart 2008 - 10:30

Monique:

Ha vakantiegangers!

Wij hier in de storm, jullie in een T-shirt buiten.
    Heerlijk! Ik ben benieuwd of jullie de smaak van het reizen te pakken krijgen. Of dat heimwee om de hoek komt kijken bij Lydia..
    Ik zou er zelf geen dag over twijfelen om te gaan reizen.. heerlijk verrijkt door cultuur, natuur, levende wezens en allerlei reiservaringen, zalig!

Geniet ervan.
    Pas op voor de slangen in het regenwoud. Of lek geprikt door de muggen?

Tot mails!!
    Groet, Albert en Monique

• 12 Maart 2008 - 12:24

Sifrah:

hee luitjes hoe gaat ie daar mooi dat het leuk is daar bij ons gaat alles goed alleen het stormt een beetje heel erg maar is het weer bij jullie mooi???
    zijn jullie al moe en missen jullie ons nog een beetje??? (vraagt mama)
    wij hopen dat jullie vakantie verder goed verloopt!!!
    wij missen jullie in ieder geval wel en kijken steeds (bijna elke dag)
    op de computer of jullie nog nieuws hebben hierboven ^^^^

maar verder zou ik niet weten wat ik nog zou moeten vertellen

dus nog veeeeeeel plezier en tot op msn!!!!!! doeg

• 12 Maart 2008 - 12:42

Ellen :

Hallo Lydia en Wim!

Wat ontzettend leuk dat jullie een berichtje naar me hadden geschreven vanaf Singapore! Toen waren jullie dicht in de buurt! Ik heb jullie niet zien zwaaien vanuit het vliegtuig maar zag India er een beetje mooi uit vanuit de lucht? Heel veel plezier nog daar en geniet ervan! Australie lijkt me ook wel wat misschien een volgende bestemming haha!

Groetjes vanuit het warme India!

• 12 Maart 2008 - 18:52

Jan Slettenhaar:

He Wim maak ook even wat foto s van de camper kun je er goed mee overweg,wel makkelijk misschien als er niet zo veel verkeer is. goetn ut Hoarle

• 13 Maart 2008 - 08:07

Hermien:

Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen. Ik heb helaas geen tips voor Australie. Daar ben ik nog niet geweest.
    Veel plezier !!
    Hermien

• 13 Maart 2008 - 09:38

Lisette En Maud:

Hoi, na even met jullie via MSN gebabbeld te hebben toch even kijken wat er nu weer voor nieuws te melden is, heb nl vanochtend nog gekeken en toen was jullie verslag nog niet bijgewerkt!
    Het klinkt allemaal erg fantastisch..
    Veel plezier in Melbourne, een goede vlucht naar Nieuw Zeeland en we horen graag wat er daar te beleven valt!
    groetjes,
    JLM

• 13 Maart 2008 - 09:40

Harry En Marja:

Wat geweldig om jullie reisverslag zo van nabij mee te maken. Helemaal te gek
    Zitten wij hier in de Maartse kou in Nederland, hagelbuien, regen...en hoe gaan jullie daar de Pasen vieren? Of stook je je eigen Paasvuur ergens in the bush down under?
    heel veel groeten