veel supermooie parken - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu veel supermooie parken - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

veel supermooie parken

Door: Jantien, Jennieke en Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

27 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bluff

Zaterdag 23 juli – woensdag 27 juli

We zijn ‘s ochtends vertrokken richting Zion National Park. In dit park mag je niet met je eigen auto rondrijden, omdat het dan te druk wordt. Daarom rijden er veel shuttle bussen. We hebben een route gelopen. Hier liep je tussen de rotsen, ons viel op dat het er erg groen is. Dit komt omdat er een rivier door het park loopt. We hebben een aantal wilde dieren van dichtbij gezien zoals een muildier, een soort hert en veel eekhoorns. Ondanks dat het daar ook 40 graden was, voelde het niet zo warm aan omdat je in de schaduw en naast de rivier liep.

Om een uur of één zijn we doorgereden naar ons hotel in Bryce Canyon. Hier hebben we onze koffer uitgeladen en na een broodje bij de Subway hebben we een prachtige wandeling gemaakt door Bryce Canyon. We liepen van de Canyon van bovenaf naar beneden, door de canyon en toen weer helemaal naar boven. Dit was erg mooi omdat je zo tussen de oranje gekleurde rotsen loopt, de zon maakte de rotsen nog mooier van kleur. Na 1,5 uur te hebben gelopen zijn we moe maar voldaan terug gereden naar ons hotel (Best Western Grand Hotel). Na een welverdiende heerlijke douche zijn we als een blok in slaap gevallen. Lydia die kon alleen niet zo goed slapen, omdat er geen gordijnen voor de ramen zaten.

De volgende ochtend gingen we ontbijten in het hotel en wat opviel was dat er weinig keuze is in brood, en wat er ligt is brood om te roosteren en jam is het enige beleg. Verder liggen er veel ongezonde dingen zoals; pannenkoeken, wentelteefjes, worstjes, muffins, gebakken spek en roerei. Gelukkig liggen er ook gezonde dingen, zoals appels, bananen, grapefruit en kleine bakjes yoghurt, dit namen wij natuurlijk. Na het ontbijt zijn Wim en Lydia geruime tijd bezig geweest om contact te krijgen met de bank vanwege de geblokkeerde creditcard van Wim, dit lukt helaas niet. Vervolgens zijn we nog even naar Bryce Canyon geweest om nog een ander deel van het park te zien. Daarna zijn we in de auto gestapt en moesten we 5 uur door de woestijn rijden om naar het volgende hotel te komen in Moab. We hebben een mooie route gereden door Escalante en The Capital Reef en een stuk hebben Lydia, Jennieke en Jantien geslapen. De Tomtom gaf aan dat de volgende afslag pas over 189 km was, dit geeft aan hoe uitgestrekt het hier is. We vonden het erg bijzonden dat we 500 kilometer hebben reden en bijna niks tegen kwamen, geen dorpjes, geen benzine station. Gelukkig kwamen we na zo’n 300 kilometer door een klein dorpje (naja je kunt het geen dorp noemen, 2 caravans, 1 tankstation en 1 restaurant). Hier hebben we even een pauze gehouden, een lekker salade gegeten en we konden eindelijk na de wc, poeh.

Een half uur laten kwamen we aan bij Goblin Valley, een state park met volgens Jennieke grote versteende paddestoelen. Omdat het zo heet was, zijn we niet zo lang gebleven en doorgereden naar ons hotel in Moab. ’s Avonds hebben we gegeten bij de Pizzahut, dit was helaas geen succes, Jantien kreeg haar pasta al geserveerd voordat Jennieke en Wim hun soep hadden kregen. En Lydia die had een salade “as a meal “ besteld, ze kon dan zo vaak als ze wou langs een saladebar lopen. Maar omdat de ober dit verkeerd genoteerd had, mocht Lydia maar 1 keer langs de saladebar. We hebben het eten toen gedeeld. De service was hier erg slecht. Gelukkig had Moab nog een grote supermarkt zodat we nog een bak ijs en een bak yoghurt konden halen. Helaas deed de vriezer het niet zo goed dus hadden we al vrij snel pap in plaats van ijs, haha.

’s Avonds begon het zowaar te regenen, maar dit vonden wij wel fijn, dan zal het misschien een beetje afkoelen. We hebben een potje Kolonisten gedaan, omdat de spanning zo hoog opliep werd het geluidsniveau aardig hoog en begonnen de buren om 10 uur te kloppen op de houten tussenwand, oepsie. Wim heeft dit potje gewonnen.

De volgende ochtend zagen we dat het “maar” 27 graden was, we zaten te twijfelen of we een jas mee moesten nemen. Deze koude temperaturen zijn we niet gewend hier. Rond een uur of 10 zijn we naar Arches National Park gegaan. Hier hebben we een pittige route naar Delicate Arche gelopen. Maar dit was het zeker waard, het uitzicht was prachtig. Wat opvalt is dat er nergens hekken of bescherming staat. Het pad liep door de bergen over zand en rotsen met diepe afgronden waar je vlak langs liep. Omdat het zacht begon te regenen waren we bang dat de rotsen glad zouden worden, dit was gelukkig niet het geval. De regen zorgde wel voor een welkome afkoeling. Verder hebben we ook nog een andere delen van het park bekeken. Verschillende dieren, ogen en ramen uit rotsen. Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben lekker gedoucht en hebben heerlijk gegeten bij Pasta Jay’s. Ook hebben we vanavond weer een potje Kolonisten gespeeld, dit keer heeft Jantien gewonnen, ze had het alleen zelf niet door, Wim moest het haar vertellen haha. De druk om het volgende potje te winnen ligt nu op Jennieke’s schouders!

Vandaag (woensdag) zijn we verder zuidwaarts gereden om the Valley of the Gods te zien. Na een royale omweg hebben we eindelijk deze vallei gevonden, maar zeer de moeite waard! Het is een route over hobbelige gravelwegen langs mooie rode rotsen en resten van een miljoenen jaren oud gesteente. Het leek wel Mars, al zijn we daar nog nooit geweest ;-)

Aangekomen in ons hotel in Bluff even verderop, bleek dat we een van de twee kamers op een verkeerde datum hadden geboekt, zodat we weer met z’n vieren op een kamer liggen. Nou, voorlopig voor het laatst hoor haha. Straks gaan we eten bij Twin Rock café, een van de weinige eettentjes hier.

Morgen willen we Monument Valley bezoeken, die bekend is van Western films. Daarna door naar Flagstaff, een kleine 4 uur rijden.

Groetjes Wim, Lydia, Jennieke en Jantien

• 28 Juli 2011 - 14:35

Gea,:

Geweldige foto's. Zeer indrukwekkend. Lekker zo'n dagje iets minder warm.
    Veel plezier verder!!
    Liefs van Gea.