Silver falls, Painted hills en Smith Rock - Reisverslag uit Sisters, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Silver falls, Painted hills en Smith Rock - Reisverslag uit Sisters, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Silver falls, Painted hills en Smith Rock

Door: Wim en Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

28 September 2018 | Verenigde Staten, Sisters

Zondag 23 september 2018
Op onze reis in maart hebben we op de camping in Organ Pipe, Francy en Hal uit Sisters Oregon ontmoet en vandaag gaan wij ze weer zien. Maar voordat we naar Sisters rijden willen we eerst een hike in Silver falls Statepark lopen. Na aankomst en het kopen van een kaartje voor het statepark lopen we een hike van drie uur langs 8 watervallen. Bij twee watervallen kun je achter de waterval lopen, heel erg mooi!

Daarna doorgereden naar Sisters. We kregen van Francy en Hal al een berichtje dat we bij hun konden eten. Onderweg zagen we zwarte lavavelden met prachtige bomen in felrode en felgele kleuren, werkelijk prachtig om te zien. Wat ons verder opvalt is dat er nagenoeg geen insecten zijn en bij navraag bleek dat er normaal wel veel muggen zijn, maar juist niet in september.

Aan het eind van de middag kwamen we aan in Sisters en we werden zeer hartelijk verwelkomd. Er hing een grote Nederlandse vlag bij de garage en we kregen een super diner voorgeschoteld. We hebben de hele avond bijgepraat. Hun huis ligt op een golfresort met voor ons een aparte logeer- en badkamer, superdeluxe hier. Ze vroegen meteen of we hier niet wat langer wilden blijven en ja, zeg daar maar eens nee tegen. Vooral omdat in dit gebied veel te zien is.

Maandag 24 september 2018
Vandaag doen we een hike ten zuiden van de stad Bend, in Deschutes National Forest. Eerst even stoppen in Bend voor de lunch. De stad Bend is veel groter dan we dachten. We lopen daarna een wandeling bij de watervallen Lava Island, Dillon en Benham falls. De watervallen zijn niet echt spectaculair, maar de omgeving vinden we mooi. Ook de grot waar 7000 jaar geleden mensen geleefd hebben is leuk om te zien.
Daarna zijn we het centrum van Bend ingegaan voor een aantal “waar is de mol” locaties en tot slot rijden we naar het uitzichtpunt op de Cascades. Als we terugkomen staat het avondeten alweer klaar, rijst met garnalen, kerry en salade. Wat een verwennerij.

Na het eten (op verzoek) opnames met onze drone gemaakt van het huis en omgeving van Francy en Hal, erg leuk!

Dinsdag 25 september 2018
Omdat het komende week erg warm wil worden, gaan we vandaag naar de Painted hills. We krijgen de tip om een deel via de Journey through time scenic byway (460 km. lang) te rijden. In Madras (ook weer onverwacht grote stad) weer brood en koffie gehaald. Onderweg zien we dat het erg droog is en het gele dode gras, de rotsen, de groene bomen en blauwe lucht geven een prachtig gezicht. We stoppen veel voor foto’s en een lunch.

Bij John Day Fossil beds NM gestopt voor een wandeling en het bekijken van fossielen. We hebben er een paar gezien, maar op zich vonden we dit niet bijzonder, maar de omgeving vinden we ook hier erg mooi. Het was intussen met al dat gestop al wat later in de middag en we zijn doorgereden naar Painted hills statepark. We doen een aantal korte trails en genieten van de mooie kleuren. Rond 19:00 uur vertrekken we weer naar Sisters en onderweg zien we veel hertjes, gelukkig niet op de weg. In het donker rijden we verder en rond 21:00 uur komen we in Sisters aan. Vandaag 240 mijl gereden.

Woensdag 26 september 2018
Na het ontbijt gaan we vandaag naar Smith Rock State Park, hier vlakbij. Het wordt vandaag 30 graden, dus we besluiten niet naar boven te lopen, maar beneden langs de rivier. We vinden de omgeving prachtig en vooral de weerspiegelingen in het water geven een mooi effect. Ook zien we veel bergbeklimmers en dat vinden we leuk om te bekijken.

Het was alweer lunchtijd en we kregen de tip om bij Terrebonne Depot te eten. Dat was een goede tip, want onze tosti’s met soep en patat waren geweldig lekker. Er kwam nog wel een trein langs toeteren, dus even oren dicht :-)
Daarna doorgereden naar Peter Skene Ogden Statepark voor een uitzichtspunt vanaf een brug. Niet echt bijzonder vinden we. We zien wel een VW busje met een Nederlands kenteken. We praten even en ze maken een reis van 4 maanden met hun busje die ze met een boot in 9 dagen naar New York hebben overgebracht. Ook een idee!

Ondertussen was het 16:00 geworden en we hebben lekkere dingen voor het avondeten gehaald. Bij terugkomst vroeg de buurman of we ook bij hem drone opnames wilden maken en uiteraard vinden we dat erg leuk. Ook superleuk om op deze manier weer andere mensen te leren kennen.

• 28 September 2018 - 19:10

Bertus: