Enchanted Rock, Johnson park, Caprock en Palo Duro - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Enchanted Rock, Johnson park, Caprock en Palo Duro - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Enchanted Rock, Johnson park, Caprock en Palo Duro

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

17 April 2018 | Verenigde Staten, Amarillo

Woensdag 11 april 2018
Vandaag vertrekken we naar Fredericksburg, een door duitsers gesticht stadje. We willen een toeristische route rijden via de heuvels, want daar moeten grote bloemenvelden met de mooie blauwe lupines, blue bonnets, te zien zijn. Ook willen we de Willis city loop rijden, met ook veel bloemen. Als we met iemand aan de praat komen blijkt dat dit jaar de helft minder bloemen zijn vanwege de koude winter en weinig regen. Gelukkig zien we nog vele mooie bloemen staan.

Na aankomst in Fredericksburg gaan we de Hauptstrasse lopen en we zagen op Tripadvisor dat Jennie’s Burger goede recencies krijgt en we hebben vastgesteld dat deze terecht zijn. Echt Amerikaanse gerookte burgers, jammie.

Donderdag 12 april 2018
Vandaag rijden we van Fredericksburg weer naar Kerrville. We gaan wel eerst Enchanced Rock bekijken en dat ligt een half uur rijden noordelijker. De Texaskaart is weer erg handig en we rijden naar het begin van de hike.

We lopen eerst de Enchanted Rock vrij steil naar boven (140 meter hoog). Bovenop de rots waaide het vrij hard en na een tijdje zijn we de looptrail gaan lopen via Moss Lake. We zagen hier nog twee schildpadden en andere voor ons onbekende reptielen. Slangen helaas niet. De hike duurde in totaal 3,5 uur en we hebben 6,5 km gelopen. Het was wel behoorlijk warm op het laatst.

Daarna zijn we naar Luckenbach gereden. We kwamen in een oud Duits westernstadje met muziek en ontzettend veel Harley Davidsons. Super gezellig hier, je waande je in de jaren 60, inclusief dancehall en 2 mannen speelden gitaar en zongen erbij, heerlijk sfeertje onder de grote boom met de grote tafels. Daarna weer naar Kerrville, waar we de avond heerlijk buiten hebben doorgebracht.

Vrijdag 13 april 2018
Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg, van Kerrville naar Snyder. We bekijken eerst de bloemenvelden bij Wildseed farms bij Fredriksburg. Erg mooie klaproosvelden zien we hier en een soort intratuin naar Amerikaans model, best leuk.

Daarna doorgereden richting Lyndon B. Johnson statepark en hier hebben we een boerderij bekeken zoals deze in de tijd van de pioniers werd gebruikt. Erg leuk om te zien en de geur van de schuren deed Wim denken aan de oude boerderij van zijn oma en opa.Daarna hebben we de geboorteplek en begraafplaats van president Johnson bezocht. Er hing hier een ontzettend rustige sfeer en de koeien tussen de oude eikenbomen gaf een werkelijk prachtig gezicht. Echt genoten hier.

Pedernales was daarna aan de beurt voor een bezoek. We hebben hier de nature trail Twin falls gelopen en we zijn naar de zwemplek in de rivier gelopen, uiteraad een voetenbad genomen. Het was intussen al na 15:00 uur en we hadden nog 450 km. voor de boeg, dus richting Snyder gereden. Het verkeer hier ervaren wij als super relaxt en iedereen houdt zich hier aan de snelheid. Het beeld dat door sommige TV programma’s in Nederland van het verkeer hier wordt geschetst, herkennen we dus totaal niet.
Met een aantal tussenstops kwamen we iets na 21:00 uur in Snyder aan. We zitten hier in het Baymond Inn & Suites.

Zaterdag 14 april 2018
Na de lange rit van gisteren, willen we het vandaag rustig aan doen. Na het ontbijt vertrekken we om 11:00 uur richting Lubbock, de plek van Buddy Holly. Bij aankomst besluiten we eerst even te shoppen (West end Plaza) en tussendoor eten we heerlijk bij Panera Bread.

Daarna besluiten we om een bezoek te brengen aan Prairy Dog Town. Dit is een grote afgerasterde plek tussen honkbalvelden en hier zien we honderden prairyhonden. Erg leuk beesten om te zien. Vervolgens doorgereden naar Plainview. We zitten 2 nachten in Quality Inn & Suites.

Zondag 15 april 2018
Vandaag brengen we een bezoek aan Caprock Canyon state park, een uur rijden. Na het ontbijt gaan we rijden en na een poosje zien we windmolens, windmolens en nog eens windmolens op de vlakte met verder veel gras en hoogspanningskabels. Het blijkt dat 13% van de stroomproductie van Texas hier wordt verzorgd door deze molens en ja, dat is ook Texas.

Als we bijna bij Caprock Canyons aankomen, rijden we vanaf de vlakte ineens naar beneden een vallei in, hier zijn rode rotsen! Bij aankomst in Caprock Canyons SP zien we meteen een kudde bizons, een mooi gezicht. Daarna doorgereden het park in en na de koffie zijn we de Eagle Point trail gaan lopen. Het is wel een groot verschil met de grasvlaktes hier in de omgeving! Omdat we met 2 auto’s zijn laten wij na de koffie de auto staan en Henk en Reina brengen ons naar de andere kant van deze trail. Henk en Reina willen een andere trail lopen. Een klein uur later en 3,5 km verder komen we weer aan bij onze auto. Leuke trail. Daarna even geluncht bij Lake Theo.

Hierna willen we de Caprock Canyon Rim trail lopen, maar eerst gaan we de prairiedogs kijken. We vinden dit ontzettend leuke dieren en erg leuk om naar te kijken. Vooral de vele signalen die ze aan elkaar doorgeven bij gevaar zijn super leuk.

De Caprock Canyon Rim Trail loopt langs een canyon met veel mooie uitzichten. De trail zelf is vlak. We hebben op internet gezien dat je op een gegeven moment links via een andere trail terug kunt lopen, maar op zowel Maps.me als de kaart van het statepark is deze niet aangegeven. Ook de mensen die we tegenkwamen hadden deze terugweg niet kunnen vinden. Echter na ongeveer 3 kilometer zagen we een zandpad waarvan we vermoedden dat dat deze trail moest zijn en inderdaad, dat bleek juist. Je kon telkens over de rand van de canyon naar beneden kijken. Onderweg zagen we ook bloeiende horse crippler cactussen, ze zitten vlak boven de grond en hebben blijkbaar al vele paarden kreupel gemaakt, en verderop zagen we weer een groepje prairiehonden. De bizons liepen gelukkig verderop, dus daar hadden we geen last van.

Het grappige was dat we eerder terugwaren dan de mensen die we onderweg gesproken hadden en ze waren erg verbaasd dat we er al waren. Totale afstand is ruim 5 km en we hebben hier 1,5 uur gelopen. We lazen dat hier in het park zo’n 100 bizons moeten lopen en wij hebben er zeker 60 gezien.
Intussen kwamen we Henk en Reina weer tegen en we zijn via de vlakte met windmolens weer teruggereden naar Plainview.

Maandag 16 april 2018
Onze eindbestemming vandaag is Amarillo. Na het ontbijt en vers brood bij de Walmart (fresh fresh single kaiser) rijden we naar Statepark Palo Duro en na een uurtje rijden komen we aan. De ingang van dit park is erg leuk, want je rijdt zo de canyon in. Het is een kleinere Grand Canyon, de tweede grootste canyon van de VS, alleen hier kun je wel naar beneden rijden.

Na de gebruikelijke procedure bij de ingang, rijden we door naar de start van de Lighthouse trail. Dit is een redelijk vlakke trail, maar aan het eind is een venijnig klimmetje. Na 1,5 uur zijn we aangekomen bij de vuurtoren en we zien mooie uitzichten met verschillende kleuren, erg mooi. Onderweg zien we een mevrouw die er niet goed uitziet en onze indruk was dat ze niet voldoende gedronken had. Gelukkig maakte ze rechtsomkeer. Het is altijd oppassen in deze omgevingen met veel zon en weinig tot geen schaduw.

Eenmaal aangekomen bij de vuurtoren hadden we erg mooi zicht op en hebben een uitgebreide lunch with a view gehad. Ook kwamen we aan de praat met mensen uit Canada en we hebben de nodige ervaringen met elkaar uitgewisseld. De terugreis ging vlotjes (behalve dat Henk werd gebeten door een niet goed aangelijnde hond) en we hebben in totaal 11 kilometer gelopen in 3 uur. Mooie hike en zeker de moeite waard.

Daarna heerlijk even een drankje bij de auto en het park doorgereden. Het valt ons op dat hier erg mooie campsites zijn met vooral erg mooie douches. Rond 16:30 uur arriveerden we bij ons hotel Quality Inn & Suites in Amarillo. Daarna nog even een duik genomen in het zwembad. Al met al weer een super geslaagde dag met 30 graden en zon.

Dinsdag 17 april 2018
Vandaag is een zware storm voorspeld en in Amarillo is verder niet zoveel te zien. Mooie tijd dus om foto’s bij te werken, wat te shoppen en te relaxen. Morgen vertrekken Henk en Reina naar Las Vegas in New Mexico. Daarom gaan we gezellig samen eten ter afsluiting bij Asian buffet. Henk en Reina, bedankt voor de mooie momenten en gezelligheid! Wij rijden door naar Albuquerque in New Mexico, weer een tijdsgrens over, maar nu krijgen we een uur erbij.

Groetjes ons