Aankomst in Phoenix en Organ Pipe Cactus NM - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Aankomst in Phoenix en Organ Pipe Cactus NM - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Aankomst in Phoenix en Organ Pipe Cactus NM

Door: Wim en Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

28 Maart 2018 | Verenigde Staten, Phoenix

Woensdag 21 maart
Dinsdagmiddag 20 maart heeft pa Hulsman ons naar het station gebracht in Nijverdal. Vervolgens via Almelo rechtstreeks naar Schiphol met de trein. Op Schiphol bleek het even lastig de opstapplaats voor de shuttle te ontdekken, maar dat ging uiteindelijk weer goed. We overnachten in het Ramada airporthotel.

Op 21 maart eerst met de shuttle naar Schiphol, daarna koffers ingeleverd, door de douane en de handbagagecheck. Henk en Reina waren intussen al op Schiphol en samen hebben we gezellig koffie gedronken. De vlucht van Henk en Reina naar Philadelphia was wegens een sneeuwstorm geannuleerd en gingen nu via Londen en Los Angeles naar Phoenix. Konden we mooi samen naar Londen vliegen.

Onze vlucht om 11:05 uur (BA431) vertrok mooi op tijd en de overstap op Heathrow ging vlotjes. Ook onze vlucht AY5529 ging ook erg voorspoedig en om 20:30 landden we op Phoenix airport. Na het ophalen van de koffers naar de autohuur met de bus. Er stond een erg grote wachtrij voor de pendelbussen, maar na een klein halfuur waren we aan de beurt. Met 28 graden was het super heerlijk. Bij de Alamo vervolgens onze standard SUV opgehaald, een Hyundai Santa Fe AWD dit keer. Daarna direct doorgereden naar het La Quinta Inn & Suites in Phoenix. Henk en Reina kwamen door de omweg via LA anderhalf uur later aan en ze belden dat ze goed waren aangekomen.

Donderdag 22 maart 2018
Vanmorgen om half 7 wakker en meteen door naar het ontbijt en met Henk en Reina afgesproken (zaten in Travelodge tegenover). Dan door naar de Walmart voor het inslaan van alle proviant. Vervolgens 250 kilometer doorgereden via het plaatsje Why naar de camping bij Organ Pipe Cactus National Monument. Het park ligt in een uithoek aan de Mexicaanse grens. Onderweg nog wat vergeten spullen gekocht. Daarna tenten opgezet en dat ging verrassend goed. De gasbrander deed het geweldig en het eten (wraps met gehakt, bonen, mais en tomaten) smaakte voortreffelijk. Ondertussen werd het donker en we hebben heerlijk bijgekletst en genoten van de sterrenhemel. Rond 9:00 uur zijn we gaan slapen.

De Organ Pipe Cactus is een cactussoort die voornamelijk voorkomt in Mexico en in het uiterste zuiden van de Verenigde Staten. De cactus bestaat uit een stam die zich direct op grondhoogte uitsplitst in een groep smalle takken waarvan de diameter ongeveer 15 centimeter is. De takken, die gemiddeld zo’n 4,5 meter lang worden, steken meestal recht omhoog. De grootste takken kunnen een hoogte van 7 meter halen. Een Organ Pipe Cactus kan 150 jaar oud worden, vanaf ongeveer het 35e jaar dragen ze witte planten die van ongeveer mei tot juli ’s nachts in bloei staan. Er zijn in het park meerdere soorten cactussen te zien, zoals de Prickly Pear Cactus, de Cholla Cactus, Ocotillo’s en ook veel Saguaro’s.
Het weer vandaag: 28 graden en zonnig, later wat bewolkt.

Vrijdag 23 maart 2018
Vanochtend om half 5 wakker en de sterrenhemel was nu nog mooier. Bij zonsopgang hebben we vele foto’s gemaakt en genoten van de omgeving. Na het ontbijt zijn we de Puerto Blanco Drive gaan rijden. Dit is een zeer goed te berijden dirtroad van ongeveer 40 mijl. Op een gegeven moment rijd je direct langs de Mexicaanse grens en we zien hier veel border patrol. Ook de wegafzettingen van de border patrol geven geen enkel probleem. Tot slot Lukeville bezocht waar de grensovergang met Mexico is.

Na de mooie rit, hebben we weer bij de tent gekookt. Dit keer aardappelpuree met sla en gehakt met yoghurt na. Na het eten werden we door een Amerikaans stel uitgenodigd om samen even wat te drinken en daarna hebben we een presentatie over ruimtevaart (in de open lucht) gezien.
Het weer vandaag: 28 graden en zonnig, later weer wat bewolkt.

Groetjes ons

• 29 Maart 2018 - 14:40

Diny En Jan:

Hallo Lydia en Wim,

Alweer van alles beleefd! Lydia hoe bevalt het om in een tent te slapen? als beestjes gehoord en gezien!!
    En wel goed geslapen? Nee, grapje! Heerlijke temperatuur 28 graden dat mis ik nu wel.
    Het was hier vorige week weer koud. Maar jullie lekker genieten..... hier gaat alles Prima.
    P.s. Onze buurman is gisteren met de ambulance afgevoerd, was weer gevallen.. Groetjes van ons