Onze eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Sydney

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

09 November 2015 | Australië, Sydney

Woensdag 4 november en donderdag 5 november 2015

Maureen en Theo hebben ons naar het station in Nijverdal gebracht en na ruim 2 uur met de trein kwamen we rond half 12 aan op Schiphol. Het inchecken bij Emirates ging weer super voorspoedig en iets na half 3 zijn we vertrokken richting Dubai. We zijn dit keer bewust met Emirates (A380) gevlogen, omdat ons dat vorig jaar erg goed is bevallen.

Na een vlucht van ruim 6 uren landden we op Dubai. Op channel 94 konden we in het vliegtuig al zien bij welke volgende gate we moesten zijn. Het overstappen ging weer erg soepel, want alles is erg duidelijk aangegeven. Altijd fijn om even een stukje te lopen en het stukje met de trein is een welkome afwisseling. Na ruim een kwartier kwamen we aan bij de volgende gate en we konden zo weer het vliegtuig in.

De reis van Dubai naar Sydney is ruim 13 uur en ook dit gedeelte verliep erg voorspoedig en we hebben zelfs een paar uurtjes kunnen slapen. Rond 22:20 lokale tijd zijn we geland en na de douane checks konden we weer naar het Rydges Sydney airport hotel (direct naast Terminal 1) lopen. Dit vinden we erg handig, want je kunt direct douchen, slapen en je zit meteen in het goede dag/nacht ritme, ook niet onbelangrijk.

Vrijdag 6 november 2015

De volgende ochtend hebben we na een uitgebreid ontbijt eerst even wat dingen geregeld, zoals een simkaart en een Opal openbaar vervoer pas. Omdat we nog naar Tasmanie gaan, hebben we gekozen voor een Telstra sim, omdat deze op Tasmanie de beste dekking heeft. Andere aanbieders hebben volgens informatie van anderen een veel slechtere dekking. De Telstra shop bevindt zich echter op domestic airport terminal 3 (achter de security) en daarom zijn we eerst even langs domestic gegaan met de T-bus. Het passeren van de security in terminal 3 is geen enkel probleem, maar je moet wel weer door een poortje en je tas wordt weer gescand.

Als je met openbaar vervoer (trein, bus en ferries) reist is een Opal kaart noodzakelijk. Deze kun je overal kopen en de Opal app vinden we super handig.

Na het regelen van de simkaart en Opal kaart, zijn we met de bus naar Waverly in Sydney vertrokken. Omdat in de bussen hier niets wordt gezegd waar je bent en waar je dus moet uitstappen, volgen we de rit met de Here maps app (off line kaarten). Na ruim een uur kwamen we aan bij het uitstappunt vlakbij ons Airbnb adres. Vanwege ons mobiele internet konden we meteen met Jennieke communiceren en ze kwam ons al tegemoet lopen. Heel erg leuk om elkaar op deze manier en op deze bijzondere plek weer te ontmoeten.

Na het inchecken hebben we gezellig bijgekletst en rond 15:30 uur zijn we richting Igor, Geeke en Flint gelopen. We hebben dezelfde route gelopen die Jennieke altijd loopt naar haar werk en na ruim een half uur kwamen we bij hen aan. Het was meteen weer "oude jongens krentenbrood" en we hebben ontzettend veel (en hard, arme Flint) gelachen en kadootjes, meegegeven door familie, overhandigd. Wat is Flint een leuk kereltje!

Rond 19:00 uur zijn we samen met Jennieke iets verderop bij Moo in Bondi beach gaan eten. Er kwamen meteen 2 kinderen van een Engels echtpaar bij ons zitten en het was weer super gezellig. Erg leuk om te zien hoe Jennieke hier haar weg heeft gevonden.

Daarna met de bus naar Bondi Junction gegaan en wat boodschappen gehaald in het shopping center daar en vervolgens met de bus weer naar Waverly.

Zaterdag 7 november 2015

Na het ontbijt zijn we samen met Jennieke met de trein naar Sydney harbour vertrokken. Van daaruit via het oudste gedeelte van Sydney, the Rocks, over de kilometer lange Sydney harbour bridge gelopen en heerlijk genoten van de sfeer en de omgeving. Na koffie op een terras en een wrap bij de Mac zijn we richting Darling Harbour gelopen. We wisten dat hier in de buurt ergens een Messina ijsshop moest zijn en na een tijdje zoeken vonden we deze vlakbij het casino aan de overkant. Na een heerlijk ijsje zijn we weer teruggelopen en met de trein weer naar Bondi Junction en aansluitend met de bus naar Waverly. Bij thuiskomst heeft Jennieke heerlijk pasta voor ons gekookt.

Zondag 8 november 2015

Vandaag zijn we naar Manly geweest om een wandeling naar North Head te maken. Volgens de folders moet hier een mooi uitzichtspunt zijn. Jennieke had deze wandeling ook op haar verlanglijstje staan, dus dat kwam mooi uit.

Rond 9 uur zijn we vertrokken naar Bondi Junction, met de trein naar Martin Place en vervolgens weer een stukje met de bus naar de haven en als laatste de ferry naar Manly. Vanaf de ferry heb je een ontzettend mooi uitzicht op het Operahouse en de Harbour Brigde en alleen daarom is deze ferry zeer aanbevelenswaardig. Na ruim een half uur arriveerden we in Manly en daar hebben we lekker koffie en chocomelk gedronken op het terras daar. Bij een supermarkt lekker brood en drinken gekocht voor de picnic onderweg. De wandelkaart konden we zo bij het visitorcentre ophalen.

Het eerste stuk van de wandeling langs het stand vonden we erg mooi, maar het stuk daarna door het bos vonden we niet echt bijzonder. Het uitzichtpunt was wel weer mooi met zicht op de stad. Daar hebben we gezellig onze picnic gehouden en tevens hebben we onze ervaringen uitgewisseld met een Nederlands stel die hier 2 maanden rondtrekt. Als Jennieke vertelt dat ze hier 8 maanden verblijft dan levert dat altijd jaloerse blikken op, erg leuk.
Na een tijdje van het uitzicht genoten te hebben zijn we weer teruggelopen en dit stuk vonden we weer mooier dan de heenweg. In totaal hebben we 12 kilometer gelopen.

Vervolgens weer met de ferry naar Sydney Harbour en van daaruit met de bus naar Darling Harbour voor het avondeten. Bij ons bezoek vorig jaar hadden we daar heerlijk gegeten en hier wilden we weer naar toe. Eenmaal aangekomen bij Olivo hebben we weer super lekker gegeten. Jennieke en Lydia hebben zelfs voor het eerst van hun leven oesters gegeten.

Na het diner hadden we zin om ijs te eten bij Messina in Bondi. Dus met de trein naar Bondi Junction en met de bus verder naar Bondi beach. Bij Messina was het weer super druk en het ijs is daar echt paradijselijk. Moe maar voldaan zijn we daarna met de bus weer teruggegaan naar onze kamers en hebben we onze herinneringen aangevuld met weer een prachtige dag.

• 09 November 2015 - 08:38

Truus :

Hey Lydia en Wim,

Wat goed om te horen dat Jennieke zo haar draai heeft gevonden!
    Leuk om jullie reiservaringen te lezen.

We wensen een hele gezellige vakantie enne...behouden vaart!!!

hartelijke groet uit Haarle

Emiel en Truus.

• 09 November 2015 - 11:32

Theo Hulsman:

Mooi dat het jullie daar zo naar je zin hebben en geniet er maar van de weken zij zo weer om hier alles oke gr

• 09 November 2015 - 14:00

Ria Vloedgraven:

Wat een mooi reisverslag weer, nog een hele fijne vakantie en ook de groetjes aan Jennieke.
    Gistermiddag Dini en Maureen nog gesproken Maureen vertelde heel trots dat jullie al hadden geskaipt.

Groetjes uit Haarle.

• 11 November 2015 - 08:12

Michiel Wijma:

Ha Wim & Lydia,

Leuk verslag! Goed om te lezen dat de reis voorspoedig verloopt. Wens jullie een fijn vervolg van de reis toe, ook namens Patricia en vergeet niet wat van de Boag's beers te proeven in Tasmanië :-).

Groetjes

• 12 November 2015 - 19:22

Marinus En Dorine:

Geniet van het prachtige Tasmanie, we spreken uit ervaring. Doe de wallaby's de groeten van ons en laat horen wat jullie ervaringen zijn.
    Heel veel reisplezier.

Groetjes van Dorine en Marinus