Capitol Reef en Bryce Canyon - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Capitol Reef en Bryce Canyon - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Capitol Reef en Bryce Canyon

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

22 April 2014 | Verenigde Staten, Torrey

Zaterdag 19 april 2014

Vandaag gaan we van Torrey richting Cannonville. Na een goed ontbijt bij Howard Johnson gingen we rond 10 uur richting de Grand Wash trail in de buurt van het visitorcenter van Capitol Reef. De trail is 2,25 mijl en komt uit aan de parkeerplaats aan de andere kant. Het mooie van deze trail is dat je door een rivierbedding loopt die vrij vlak is, dus geen heftige steile stukken. Het weer was weer super en we hebben heerlijk genoten van de omgeving en de vele zwaluwen die hier rondvliegen. Na zo'n dik uur waren we aan de andere kant en we zijn hetzelfde stuk vervolgens weer teruggelopen. Deze trail is zeer geschikt voor kinderen en die zagen we volop. Een vader was duidelijk met zijn kinderen aan het oefenen met klauteren en klimmen. Mooi om deze toekomstige hikers zo te zien prutsen. Al met al hebben we ruim twee uren over deze hike gedaan.

Daarna doorgereden richting Escalante met onderweg een stop bij de Subway. Daar kun je zelf broodjes samenstellen zonder al die vettigheid. De weg naar Escalante loopt via de highway 12. Deze weg staat in de top 10 van de mooiste wegen ter wereld en alleen het rijden al is super genieten.

Onderweg kwamen we in een hoger gelegen gebied waar nog erg veel sneeuw ligt. Erg leuk om deze winter nog sneeuw te zien. Na de nodige foto's, zijn we weer doorgereden en toe begonnen er in het dashboard twee lampjes op te lichten die we nog niet eerder gezien hadden. Omdat er 1 rood was zijn we meteen maar gestopt en wat bleek. De ESP en iets met de "throttle" had problemen en als dit lampje blijft branden dan moet de auto weggesleept worden, tenminste volgens het instructieboekje. Maar goed, de auto weer gestart en gewoon doorgereden met brandende lampjes.

Zo rond 15:00 uur kwamen we aan in Escalante en we moesten uiteraard een bezoek brengen aan het nieuwe Hole in The Rock visitors center (met een huifkar voor de deur). De twee belgen hadden ons deze tip aan de hand gedaan. Eenmaal binnen werden we zeer vriendelijk ontvangen en hebben ze ons rondgeleid door het kleine gebouwtje. Bij alle voorwerpen konden de man en vrouw ons wel iets vertellen, heel erg leuk. De film die daar getoond wordt is dezelfde die in Bluff getoond wordt en die hadden we dus al gezien. We hebben gevraagd naar een fluitende hond en de hartelijke groeten gedaan van onze Belgische vrienden. We hebben nog even in het gastenboek geschreven en gekeken, maar konden hun namen niet vinden. In ieder geval zeer de moeite waard om hier even (nog ja, even....) langs te gaan.

Ondertussen was het alweer later geworden en we besloten om de auto maar eens een wasbeurt te geven in Escalantie. We hebben de vorige keer onze auto daar ook gewassen en wisten nu hoe een en ander werkt. De auto ziet er weer super uit. Het grappige was dat de lampjes na de wasbeurt niet meer brandden. Zou het daar nu echt aan gelegen hebben?

Na het autowassen besloten we om weer eens lekker te gaan eten bij Outfitters in Escalante. Daar hadden we nog goede herinneringen aan van de vorige keer. We hebben een lekkere pizza gegeten en ondertussen gewhattsappt met Jennieke in Curacao. Mooi dat het haar daar goed bevalt en altijd bijzonder om zo makkelijk contact te onderhouden, terwijl je op verschillende plekken in de wereld bent.

Na Outfitters zijn we doorgereden naar Grand Staircase Inn te Cannonville. Hier hebben ze tenminste goed internet en we hebben direct gekeken (gegoolgled op internet) naar de lampjes van de auto. Het blijkt dat dit een veelvoorkomend probleem is bij een Jeep Compass, maar niet zodanig erg dat je niet mee door kunt rijden. Wel vervelend al die brandende lampjes. Alleen de oliedruklamp hebben we nog niet gehad ;-).

Zondag 20 april 2014

Cannonville ligt op zo'n 20 mijl van Bryce en vandaag hebben we de Peek-A-Boo trail op de planning staan. Dit is de vijfde keer dat we in Bryce zijn en deze trail hadden we nog steeds niet gelopen. Van de Subway eerst even een broodje gehaald en toe op weg naar Bryce point.

Bij Bryce point rugzakken gepakt en na 500 meter bergafwaards zagen we dat de trail gesloten was wegens rockfall. Erg handig om dat beneden pas aan te geven, maar goed wij weer naar boven geklauterd en op weg naar Sunset point. Het vinden van een parkeerplaats was hier wat lastiger, omdat het erg druk was vanwege pasen en het feit dat deze dag gratis entree was. En omdat sommige camperrijders 3 parkeerplekken blijkbaar nodig hadden. Zegt dat iets over hun stuurmanskunsten misschien?

Om bij de Peek-A-Boo trail te komen moeten we nu eerst een stuk van de Navajo trail lopen. Een deel van deze trail was ook afgesloten, maar gelukkig konden via de andere (links) route naar beneden komen. Bij het begin van de Peek-A-Boo trail de gps track op nul gezet en hiken maar. We hebben de trail linksom gelopen en achteraf vinden we dat een goede route, omdat je de mooiste uitzichten dan in het tweede deel van de route ziet. We vonden de trail vrij pittig, vanwege het steeds weer stijgen en dalen. De prachtige uitzichten zijn gewoonweg super en we hebben erg genoten. Over deze trail lopen ook paarden die toeristen vervoeren, maar deze zijn we gelukkig voor Lydia niet tegengekomen. Na zo'n 2,5 uur waren we klaar met de trail, echter toen moesten we de steile Navajo trail nog doen. Eigenlijk vonden we dat stuk het zwaarst en Wim had intussen weer last gekregen van zijn knie, vanwege het vele afdalen.

Eenmaal boven gekomen besloten we om maar even iets snels van de super in Tropic te halen, te douchen en lekker neer te ploffen. Alzo geschiedde. Moe maar voldaan zijn we vroeg met de kippen op stok gegaan. Blijkbaar waren de aanwezige kinderen in het hotel nog niet aan slapen toe. En de honden buiten ook niet....

Maandag 21 april

Vanmorgen vroeg wakker voor ons doen, kwart voor 7, dus op tijd naar het ontbijt, geroosterd brood met of zonder jelly en thee. Toen op pad, we hadden gisteren op de terugweg van Bryce een stop gezien die we nog wilden doen. Het is Mossy Cave, een trail van 600 meter lang en 60 meter omhoog. Eerst zijn we bij de waterval geweest en de aanvoer komt van een leuk kabbelend beekje. Tijd voor dammetjes! Na een half uutje spelen met koud water en stenen ( zo leuk he) zijn we naar Mossy Cave gelopen. Er staan in de winter ijspegels die nu bijna gesmolten zijn. Terug bij ons hotel gaan we de was doen bij de nabij gelegen camping. Lekker op een bankje dit reisverslag typen.

Groetjes ons.

• 22 April 2014 - 14:28

Jannet:

Wat schrijven jullie toch mooie verslagen over wat jullie meemaken en en waar jullie overal komen en dan met al die mooie foto's erbij .
    Tis net of je er zelf bij bent mooi hoor !! veel plezier !!
    mvg Jannet

• 22 April 2014 - 14:37

Ans Bertus:

Wat geweldig mooie fotos mooi verslag hoor, we genieten ook van jullie reis. Trouwens nemen de campers daar MAAR drie plekken in?