Idaho Falls-Grand Teton-Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Idaho Falls-Grand Teton-Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Idaho Falls-Grand Teton-Yellowstone

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

14 September 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Leuk al jullie reacties, dank je wel. We hebben weer een nieuwe aflevering ;-)

Vrijdag 13 september
Vanmorgen waren we weer vroeg wakker, half 5. Na het ontbijt (voor ons geroosterd brood met jam en melk (met ijsklontjes)) zijn we uit Idaho Falls vertrokken. Maar niet zonder weer een poging te wagen om contant geld te pinnen. Dat wil ons tot nu toe niet lukken. Na de website van de Rabo te hebben geraadpleegd, schijnen te wel te kunnen pinnen bij de Bank of Amerika die hier zit. Wij ernaar toe gereden, nee dus. Zelfs de kleinste bedragen betalen we met onze creditcard. Gelukkig konden we wel pinnen met de creditcard, hebben we dat maar gedaan.

Na een tussenstop bij de Mac in Jackson Hole zijn we Grand Teton National Park binnengereden. Grote ruwe rotsen en meren die een prachtig decor vormen voor de blauwe luchten met witte wolken. We hebben dan ook veel mooie foto’s gemaakt. Verder doorrijden naar het noorden en je komt in Yellowstone NP. We hebben al wilde dieren gezien als bizons en een soort hertje, een gaffelbok (pronghorn). En natuurlijk geisers, modderpoelen en meer van die mooie dingen. Het valt ons op dat het hier bijna niet ruikt naar zwavel, wat in Rotorua Nieuw Zeeland wel het geval is. We hebben van de route, een acht van 200 km die je kunt rijden om het park te zien, nu een klein gedeelte gereden. Bij de bekende geiser “Old Faithful”, die ongeveer elk 90 minuten spuit, hebben we een cabin gehuurd, erg primitief zonder eigen sanitair, maar wel op een bijzondere plek. Even lopen en we zijn bij de geisers. Veel accommodatie ligt ver buiten het park, en wat erbinnen ligt is erg oud, maar voldoet. Buitenom zijn de toiletten en douches te bereiken. We hebben net om 19 uur een presentatie bijgewoond over branden in Yellowstone, wat veel voorkomt in het park. Ook nu woeden er vijf branden. Alleen konden we beiden de ogen niet openhouden. Of het saai was? Nee hoor.

Zaterdag 14 september
Vanmorgen weer vroeg op pad, half 8. We hebben best goed geslapen in de twee-onder-een-kap cabin. Het is fris, 7 graden, het regent licht en het dampt behoorlijk als we bij het Biscuit Bassin aankomen. We zien bijna niets van alle moois. Wel loopt er een bizon vlak langs ons naast de weg, hij viel niet eens op. We rijden de onderste cirkel van de loop tegen de klok in en komen in de buurt van mud-volcano waar meer bizons lopen. We verwachten meer wilde dieren, maar zien geen andere dan de bizons. Eentje loopt zelfs vooraan in de file!
Mooi vinden we ook de upper en lower falls (watervallen) van de Yellowstone river. Nu zien we pas de gele kleur van de door de rivier uitgesleten rotsen.

Het regent nog steeds, dan weer harder, dan miezert het, jammer van de mooie kleuren van sommige hot springs. Na verschillende mudpools, geisers, fumaroles en hot springs te hebben gezien, hebben we het wel gehad met de regen en besluiten we richting ons hotel voor 2 nachten in West Yellowstone te gaan. We zitten in een oud, klein maar schoon en sfeervol hotel uit 1946, StagecoachInn. Vanavond hebben we gezellig gegeten in de drukke maar sfeervolle Slippery otter pub.

Morgen wordt weer regen voorspeld en willen we de bovenste cirkel van de loop rijden, richting Mammoth hot springs.

Groetjes Wim en Lydia

• 17 September 2013 - 21:29

Hennie En Aniek:

Hoi Wim en Lydia,

Mooi verslag om te lezen, wat jammer dat het nog veel regent daar.
    Maar moed houden, na regen komt zonneschijn.

Geniet van alle vrijheid en het moois van de natuur, toch een hele belevenis altijd weer.

Groetjes
    van ons 2

• 18 September 2013 - 18:11

Hetty Deventer:

Hebben jullie ook last van het noodweer ? Hopelijk niet we blijven jullie volgenwanneer komt het volgende verslag groeten van Dick en Hetty

• 18 September 2013 - 18:17

Wim:

Nee hoor Hetty, we hebben tot nu toe helemaal geen last van het noodweer. We hebben het geluk dat we juist met het mooie weer meerijden. We komen net uit Yellowstone en we zien dat het daar nu slecht weer wordt.

• 03 Oktober 2013 - 19:00

Maureen: