Kerikeri, jetskiën en andere dingen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Kerikeri, jetskiën en andere dingen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Kerikeri, jetskiën en andere dingen

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

14 November 2010 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Vrijdag 12 november 2010

Vandaag een reisdag. Koffers inpakken, uitchecken, auto inleveren en naar het vliegveld van Sydney voor de vlucht naar Auckland. We vliegen om 14.45 uur en de vlucht duurt 3 uur. Het was mooi weer tijdens de vlucht en vanuit het vliegtuigraampje hadden we een mooi uitzicht op Sydney Harbour met de brug en het Operahouse. Het is een nieuw vliegtuig met een usb-aansluiting en leuke films, de vlucht duurt voor ons gevoel erg kort. Om ongeveer 20.00 uur zijn we geland in Auckland, Nieuw Zeeland. Het is alweer donker. Vóór de douane hebben we alles wat eetbaar is weggegooid, want er wordt daar erg streng op gecontroleerd. Dat wisten we nog van de vorige keer en nu waren we snel door alle controleposten. Toch wel handig als je weet hoe de dingen hier gaan.

Het tijdsverschil met Nederland is nu exact 12 uur, dus dat is nu makkelijk rekenen. Vanaf het vliegveld in Auckland zijn we met de shuttlebus naar ons hotel Kiwi International Airport gebracht.

Zaterdag 13 november 2010

Dit hotel vinden we erg slecht, maar het was gelukkig maar voor één nacht. Vanochtend na het ontbijt (was overigens ook slecht, alleen het geroosterde brood was te eten) meteen vertrokken naar de autoverhuurder. We werden geholpen door een Duitse mevrouw die 6 jaar geleden naar Nieuw Zeeland geëmigreerd was. Ze hoorde aan ons dat we uit Nederland kwamen en ze vertelde hoe ze 6 jaar geleden in Nieuw Zeeland terecht was gekomen en hoe het daar ging. Best wel indrukwekkend.

We hadden vandaag dag een lange trip voor de boeg naar Kerikeri en we hebben eerst wat geshopt om onze voorraad weer aan te vullen. Met een prachtig uitzicht en heerlijk weer hebben we de tocht naar het noorden afgelegd. Na weer een traditionele picknick onderweg kwamen we rond 17:30 uur bij Avalon Resort in Kerikeri aan. We moesten eerst een klein paadje (een grindweg) en dachten…..waar komen we nu weer terecht. Toen we kort daarna bij het resort aankwamen zagen we een echt fantastisch paradijsje met een aantal vrijstaande huisjes/cottages en een paar studio’s. Dit optrekje bleek gerund te worden door Nederlanders die hier 7 jaar geleden naar toe zijn gegaan. Eigenaar Willem heeft ons een en ander uitgelegd en ons wat tips gegeven over wat er te zien/doen is in de omgeving. Voorts gaf hij een tip waar we volgens hem goed konden eten. Die tip hebben we uitgevoerd, we zijn heerlijk uit eten geweest bij Food @ Wharepuke. Dit adresje kunnen we een ieder aanbevelen, wat een lekkere vis en echt supervers!

De internetverbinding is op het resort uitstekend en we hebben weer even geskypt met het thuisfront.

Zondag 14 november 2010

Vanmorgen zijn we naar een lokale boerenmarkt gereden in Kerikeri. Het was er heel gezellig en het lijkt net of je meteen deel uitmaakt van een hele grote familie hier. We werden zelfs uitgenodigd voor een dorpsfeest volgende week, maar ja, dan zijn we alweer ergens anders. Het geeft wel aan hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Op de markt kon je “Dutch poffertjes en pancakes” kopen, die ze ter plekke bakken. We stonden er zo bij en de mevrouw vertelde trots over de Nederlandse poffertjes en ze vroeg toen waar we vandaan kwamen. Grappig, we dachten dat zij van oorsprong een Nederlandse was, nee dus, en zij verwachte geen Nederlanders aan haar stand. Ze moest wel lachen dat wij de poffertjes beter kenden dan zijzelf.

Daarna zijn we doorgereden naar Paihia hier vlak in de buurt aan de Bay of Islands, aan de kust dus. Daar zagen we mensen picknicken aan het strand en daar hebben we ons maar bij aangesloten. Tijdens de picknick zagen we dat er een aantal jetski’s in het water lagen. Het bleek dat je die kon huren en we hadden allebei zoiets van….hmmm, dat lijkt ons wel wat. We hadden echter geen zwemkleding aan maar zijn toch maar gaan vragen, de verhuurder vertelde dat je er niet echt nat van wordt. Dus wij samen op de jetski. Het nat worden viel inderdaad mee en we haalden zelfs een snelheid van tegen de 60 km per uur. Je moest je overigens wel goed vasthouden, want er waren vrij grote golven. Weer een leuke ervaring rijker zullen we maar zeggen.

We waren dichtbij Waitangi, waar in 1840 een overeenkomst tussen de lokale Maori en de Engelse kroon is getekend. Er was van alles te doen, maar het duurde een uur of 3, daar hadden we geen zin in. Via een grindweg zijn we toeristisch teruggereden naar Kerikeri. Onderweg mooie uitzichten en we kwamen door een gebied met aan weerszijden een golfterrein. Het stikt hier echt van de golfbanen met een super uitzicht over dit keer de Bay of Islands.

Vervolgens hebben we in Kerikeri het Stone House bekeken. Dit is het oudste stenen Europese gebouw in Nieuw-Zeeland uit 1836. Op zich niet zo bijzonder voor ons Europeanen, maar hier vinden ze het erg oud. Wat wel leuk was dat je van daaruit een wandelroute kunt lopen naar watervallen door een subtropisch regenwoud. Onderweg kwamen we een aantal biologen tegen die vertelden dat ze een nieuwe varensoort ontdekt hadden en daar foto’s van maakten. Deze soort had nog geen naam. Wij herkenden er weinig van natuurlijk, maar de toelichting en uitleg vonden we best wel interessant. Lydia heeft er ook maar foto’s van gemaakt. Zo rond 15.00 uur vonden we het wel weer tijd worden om lekker op de overdekte veranda van het huisje in Avalon resort te gaan zitten.

Daar zitten we nu dus, intussen is het bewolkt maar droog, 20 graden en we genieten van het uitzicht, een jus ‘d orange en een wijntje. Straks koken we zelf: de lokale zoete aardappel, de Kumara, met groene asperges en sla met avocado van de markt. En rundvlees uit de supermarkt, dat weer wel.

Groetjes van ons!

• 14 November 2010 - 11:00

Rene En Els:

He hallo reizigers,

Mooi om jullie weer zo te kunnen volgen, het ziet er weer geweldig uit! Namens Maarten alsnog bedankt voor de mooie kaart en het kadootje, helemaal blij mee. We hebben niet eerder kunnen reageren omdat we een tijdje niet op internet konden (net als jullie las ik). Maarten vroeg zich overigens nog wel af of de koala's ook hoog kunnen springen, of ze lief zijn en of Wim zijn t-shirt erg vies was nadat hij de koala had vastgehouden...
    Groeten uit een regenachtig Hellendoorn,
    REBM.

• 14 November 2010 - 12:12

Hermien:

Gaan julie vanuit Pahia nog naar de uiterste noordelijke punt van het eiland? daar kun je leuk sandboarden! Met een klein board onder je billen de duinen af sjezen. Erg lachen!

veel plezier!

• 14 November 2010 - 12:52

Roel, Ellen En Gea:

Eindelijk weer eens een berichtje vanaf de Enkweg. Moeten nog wel even zeggen dat de monchoutaart van de dames erg lekker was. Ook had ze zich erg uitgesloofd met de hapjes. Misschien toch íets waar jullie daar in Nieuw Zeeland jaloers op ons kunnen zijn!??.
    Maar nu even terug naar jullie reis. Wat een uitzicht vanaf jullie veranda!
    Wim, waar heb je Lydia gelaten? Zo zit ze achter op de jetski en op de volgende foto keer je terug zonder haar? Gelukkig, jullie zitten toch weer samen aan de borrel lezen we. Het was weer erg mooi om de ervaringen van jullie te lezen en de mooie foto's te zien. We blijven volgen en wensen jullie een prettige verdere reis.
    Heel veel groetjes van Roel, Ellen en Gea.

• 15 November 2010 - 12:21

Maaike:

Hallo,

Wat gaaf weer zeg! Zo te zien vermaken jullie je prima!
    Geniet ervan!

Liefs Maaike

• 15 November 2010 - 18:36

Jan Diny :

Hallo vakantiegangers!

Zo te zien vermaken jullie je prima, wat leuk op zo´n jetski een rondje te maken lijkt me erg gaaf. Super mooi die foto´s zou haast jaloers worden. He, lekker genieten daar en veel plezier!!!
    Groetjes van ons allemaal!!!

• 15 November 2010 - 18:39

Karin En Frank:

Hoi Wim en Lydia,

Leuk om jullie reis weer te volgen. Het ziet er geweldig uit.
    By the way, hebben jullie zelf ook nog gegolfd of alleen de baan aan een inspectie onderworpen?

Groet'n uut Ruunerwold

• 15 November 2010 - 20:40

Carin En Arend:

Hoi Wim en Lydia,

Met veel plezier lezen wij jullie reisverslagen!

Wat een prachtige natuur daar en een heerlijk klimaat. Bij ons hebben ze het alweer over nachtvorst en natte sneeuw :-(

Hartelijke groeten uit Dalfsen.

• 16 November 2010 - 18:34

Henriette:

Lydia is donderdag jarig, gefeliciteerd. cadeau geven kan niet dat is te ver weg.
    met de kerst kan dan zijn wim en lydia terug.

kus henriette

• 17 November 2010 - 08:18

Henk En Diny:

Hoi vakantievierders,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en om te zien dat jullie opnieuw genieten.
    Lydia gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzonder om dat zo ver van huis te vieren. Veel plezier verder met jullie reis.
    Groetjes van de ex-buurtjes Henk en Diny

• 17 November 2010 - 10:04

Harry En Marja:

Lieve Lydia,
    gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat bijzonder dat zo ver van huis te vieren en dan eindelijk een verjaardag in de zon; komt ook niet vaak voor. Wim ook proficiat met Lydia haar verjaardag.

Wij zitten hier in de sinterklaasstemming; diverse lootjes, gedichten, suprises, cadeautjes kopen...Hoera dat hoeven jullie niet dit jaar!!!

Heerlijk genieten samen en tot in december.
    groet oet Soasel