Glasshouse Mountains, Coolum Beach en wallabies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Glasshouse Mountains, Coolum Beach en wallabies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Glasshouse Mountains, Coolum Beach en wallabies

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

04 November 2010 | Australië, Brisbane

Woensdag 3 november 2010

Hallo allemaal,

Na een goede nachtrust waren we vanmorgen rond 5 uur wakker. Het werd net licht, dus besloten we om er dan maar vroeg op uit te gaan. Iets voor 6-en zijn we vertrokken richting de Glasshouse Mountains, een kleine 100 km noord van Brisbane.

Onderweg naar Maleny zagen we de erg mooie vergezichten van de Glasshouse Mountains, die 25 miljoen jaar geleden zijn gevormd door lava. Het is een aantal grillig gevormde rotsen in het landschap van enkele honderden meters hoog. We kwamen (om 7 uur!) een wat ouder stel tegen waar we een tijdje mee gesproken hebben. Tijdens dat gesprek wees de man erop dat er een wallaby liep. Dat is een klein soort kangoeroe. Even later kwamen er nog 2 aanlopen, het waren 2 ouders en een “joey”, een jong. We konden er heel dichtbij komen en zo mooie foto’s en films maken. Dat was een meevaller dus!

Deze mensen vertelden dat het in Brisbane erg koud was voor de tijd van het jaar. Normaal regent het veel minder, wat als voordeel heeft dat het nu ongewoon groen is hier. Nou, wij vinden 26 graden met een lekker zonnetje erg prettig. Vooral als je dingen wil ondernemen.

Daarna zijn we naar Maleny gereden, een prachtige route om te rijden. De weg is zeer glooiend met mooie uitzichten. Na een kop koffie en een ontbijt met geroosterd brood en een eitje, zijn we door het Engels aandoende dorpje gelopen. We hadden gelezen dat je in de buurt een wandeling door subtropisch regenwoud kunt maken, in de Mary Cairncross Scenis Reserve. Dit is een restant van het oorspronkelijke regenwoud hier en er is nu nog maar 55 hectare van over. Eenmaal daar aangekomen werden we verwelkomd door een parkwachter en hij gaf aan dat we de 1e bezoekers die dag waren. We konden daar een wandeling maken van ruim 2 kilometer en daar zouden we zo’n 45 minuten over doen. Nou, die 2 kilometer klopte wel, maar we hebben er veel langer over gedaan, omdat er zoveel te zien en vooral te horen was. We hebben bijvoorbeeld echt hele kleine kangoeroes gezien, een ander soort dan vanmorgen vroeg, met roodbruine poten. Lydia zag ze in eerste instantie aan voor ratten. Verder was met name het geluid van de vogels die je hoorde, prachtig, vooral de catbird. Deze vogel maakt een geluid van een kat. Heel vreemd.

Vervolgens zijn we doorgereden via Montville en Mapleton naar de Sunshine Coast, om precies te zijn naar Coolum Beach. Dit is een ontzettend mooi breed zandstrand met hele lange golven, en er waren maar een paar mensen. We hebben eerst een standwandeling gemaakt, en daarna gewoon lekker op het strand (in de schaduw) gezeten. Om 3 uur zijn we weer teruggereden naar ons hotel. Onderweg hebben we nog even een winkelcentrum bekeken en chinees gegeten. Het valt op dat hier erg veel fastfood te koop is. Om 18 uur is het hier al donker.

Donderdag 4 november 2010

De weersvoorspellingen voor vandaag en vrijdag zijn: bewolkt en regen. Nou, dat hebben we geweten, met bakken tegelijk komt het de hele dag al uit de lucht. We hebben voldoende leesvoer en gaan Kolonisten kaartspel doen. Deze dag doen we dus lekker niets!

Groetjes Lydia en Wim

• 04 November 2010 - 08:21

Jantien:

Wauw klinkt allemaal erg leuk en mooi!! Ook leuk die fotos erbij!

Kus + knuffel

• 04 November 2010 - 08:46

Jan:

als ik de foto s zie is het niet druk op de weg,mooie toerwegenvoor de motor,we genieten weer met jullie mee,groetn ut hoarle.

• 04 November 2010 - 14:05

Fam.Ruiter:

Ziet er goed uit daar!
    Wat een leuke wallaby´s!
    En wat een mooie ongeving!
    Lekker genieten, wat een blize kar hebben jullie!
    Hier is alles okee en lekker genieten daar!
    Groeten van ons allemaal!!
    Heel veel plezier
    Robert Nadyne Ellen Jan en Diny

• 04 November 2010 - 14:50

AnneMarie :

Gevonden, leuk hoor zo dat verslag en die mooie foto's om stikjaloers op te wordendat prachtige weer terwijl het hier stormt. Geniet er nog van.

• 04 November 2010 - 17:26

Hetty:

wat ziet het er allemaal weer mooi uit en prachtige foto,s groetjes Dick en Hetty

• 04 November 2010 - 17:48

Hermien:

Het ziet er allemaal weer heel naar uit!
    Hier is het koud en het regent...

Die boomvarens (Fern-trees) zie je ook veel in NZ.
    groetjes, Hermien

• 04 November 2010 - 21:48

Roel Ellen Gea:

Wat een reis. En dan te bedenken dat jullie nog maar net begonnen zijn. Leuk dat jullie al mooie foto's hebben geplaatst. Voor morgen veel lees- en speelplezier en we zien weer uit naar mooie verhalen en foto's. Heel veel groetjes ook weer uit Haarle.

• 06 November 2010 - 18:38

Ester, Jasper, Aaron:

Net even uitgebreid foto's gekeken. Ziet er goed uit, lijkt ons ook wel wat! Lekker genieten samen!
    Groet!

• 07 November 2010 - 12:18

Jennieke:

Mooie foto's zeg, super mooie omgeving.

Liefs

• 08 November 2010 - 16:16

Jolanda Van Den Berg:

Beste Lydia en Wim,
    Wat een prachtig verhaal en wat een leuke foto's. Geweldig. Geniet revan.
    Groetjes, Jolanda

• 09 November 2010 - 18:42

Marinus En Dorine:

Jullie zijn toch wel bofkonten.
    Daar een lekkere temperatuur en hier wordt het steeds frisser.
    Leuk dat we jullie kunnen volgen op jullie reis.
    Zo leren wij ook steeds iets meer over dit werelddeel kennen.
    Ook de foto's zijn van uitstekende kwaliteit.
    Nog heel veel reisgenot.

Tot ziens