Shoppen en een feestje voor de boeg - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Shoppen en een feestje voor de boeg - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Shoppen en een feestje voor de boeg

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

19 Mei 2009 | Verenigde Staten, Visalia

Zondag 17 mei
We hebben vanwege de warmte (weer eens 40 graden) besloten via een winkelcentrum (mét airco) gelijk naar Visalia te rijden. Hier in Zuid-Californië zien we veel groene bomen en druivenstruiken. Ook sinaasappels, perziken en (pistache)noten groeien hier. Tevens lopen hier veel koeien op zand, die worden bijgevoerd met persvoer denken we, want dat zien we hier veel. Ze doen hier erg veel aan kirrigatie. We zien tussen de bomen vaak water staan en het groene van de bomen contrasteert enorm met de verder droge zandvlakte.

Aangekomen in Visalia (Holiday Inn) zijn we gelijk het (buiten)hotelzwembad ingedoken en lekker afgekoeld. ‘s Avonds een taco en burito bij de plaatselijke Del Taco, erg lekker trouwens. Het grossiert hier van de fast-food ketens in deze stad. Economisch zal het nog wel goed gaan, er staan nauwelijks gebouwen leeg.

Maandag 18 mei
Vandaag weer een zeer hete dag voor de boeg. Na uitgebreid te hebben gesproken met de familie’s hebben we (jaja) een outletcentrum gevonden die we hebben achtergelaten met iets minder voorraad. Wees gerust, alles past nog ruim in de 4 koffers die we hebben meegenomen. En we zijn goed voor de Amerikaanse economie!

Op advies van Jeroen hebben we heerlijk Italiaans gegeten bij Olive Garden hier in Visalia, als voorgerecht kregen we al 3 stokbroden en een grote bak sla, ze kwamen steeds maar weer langs om te vragen of we wel voldoende hadden. Misschien zien we er nog steeds te dun uit in vergelijking met die Amerikanen. Aan de refill voor de frisdrank zijn we intussen wel weer gewend. Het valt ons overigens op hoeveel dikke kinderen er rondlopen.

Dinsdag 19 mei
Vandaag gaan we dan echt via Sequoia NP en wellicht Kings Canyon richting de volgende stop: Madera.

Alvast vooruitkijkend naar morgen: Wim’s verjaardag: we zullen het maar verklappen, we hebben een groot feest georganiseerd. Jullie zijn van harte welkom vanaf 10 uur ’s morgens (denk aan het tijdsverschil van 9 uur) in het Marriott hotel in Madera. Je wordt tenslotte maar één keer 48! Blijven slapen is geen probleem, ruimte genoeg. We zullen het zwembad ook alvast vrijhouden. Laat wel even weten of je komt en misschien tot morgen!

Groetjes Lydia en Wim

• 19 Mei 2009 - 17:20

Ans Bertus:

Fijn dat we uitgenodigd zijn voor het feestje. Helaas moeten we verstek laten gaan. We gaan samen met de kleinkinderen naar de Efteling. Voor Wim al van Harte gefeliciteerd met je 48e jaar. Drink niet te veel van dat gele spul.

Groetjes Ans en Bertus

• 19 Mei 2009 - 17:26

Sifrah:

natuurlijk komen we waar heb je anders vrienden voor!!!! maar op 1 voorwaarde mijn moeder wil wel lekkere monsjutaart(of hoe je het ook schrijft) en anders komen we niet!
    wim we hebben een mailtje gestuurd naar je gewone email adres we weten niet of het kan maar dat zien we wel! we weten anders niet hoe het anders kan.
    alvast gefeliciteert!!!
    van ons allemaal
    groetjes de skippertjes

• 19 Mei 2009 - 18:16

Dinand En Lia:

Het spijt ons heel erg, maar we redden het niet om op je feestje te komen , hoe graag we ook zouden willen, de tijd is te kort. Wim, natuurlijk wel van harte gefeliciteerd met je 48ste verjaardag en we hopen dat jullie zonder ons ook een heel fijn feestje hebben.
    Goede reis terug, aanstaand weekend en tot spoedig ziens weer in nederland

• 19 Mei 2009 - 19:47

De Buren...:

Hallo Lidya en Wim, van harte proficiat Wim met je verjaardag en maak er een leuke dag.We zullen er hier al wel een borrel op drinken.En fijn dat jullie ons uitnodig. Morgen gaan we weg naar Oosterijk een paar dagen, we zijn er zondag weer en jullie maandag, geniet er nog even van heel veel plezier en groetjes van ons allemaal!!!!!
    Grotjes tot volgende week!!!!

• 20 Mei 2009 - 05:26

JLM:

Wim van harte gefeliciflapstaart met je verjaardag we hebben voor de zekerheid 20 mei 2011 de gehele dag gereserveerd want dat moet me toch een feest worden.Het was in Italie bij onze verjaardagen ook erg gezellig dat jullie er waren en hebben daarom maar een poging gedaan, maar alle bussiness class vluchten in de concorde waren al vol.
    We zijn niet voor een gat te vangen en komen om 9:55 plaatselijke tijd aan met de Discovery.
    Pikken jullie ons op gate 14 ??

Have Fun

• 20 Mei 2009 - 07:36

Henk En Diny:

Hoi Wim en Lydia,
    Wim gefeliciteerd met je 48ste verjaardag. Maak er een leuke dag van met z'n 2en. Een goede reis terug. We horen de verhalen wel op 14 juni.
    Groetjes Henk en Diny

• 20 Mei 2009 - 08:00

Robert & Natasja:

Proficiat met jouw verjaardag Wim!!! Geniet er maar lekker van samen met Lydia.

Aan jullie belevenissen en foto's te zien op deze site hoeven wij ons hierover geen zorgen te maken!

Groetjes,
    Robert & Natasja

• 20 Mei 2009 - 09:41

Jantien:

gefeliciteer wim:D
    ik was eigenlijk niet van plan om langs te komen.haha fijne verjaardag nog:) maar dat lukt vast en zeker wel daar.

kus jantien

• 20 Mei 2009 - 12:50

Harry En Marja:

Van harte gefeliciteerd
    met je verjaardag Wim.
    Nou dat is een verjaardag
    om nooit te vergeten...

Helaas, ook wij moeten
    prioriteiten stellen;
    hebben vanavond een andere verjaardag,
    zwager Johan die 50 jaar
    wordt.

Heel veel groeten en
    nog heerlijk genieten
    van deze heerlijke reis.
    groet Marja

• 20 Mei 2009 - 15:25

Jan Slettenhaar:

Nu lees ik net de uitnodiging voor je verjaardag,helaas dit kan ik nu niet meer redden volgende keer beter. Wel van harte gefeliciteerd met je 48 ste verjaardag groeten je grote broertje.

• 20 Mei 2009 - 15:36

Erna Kruissel:

Ja de amerikanen hebben echt last van overgewicht, ik ben pas 16 kilo kwijt dus ik doe het rustig aan. Nog veel plezier in de states. groetjes van je hyvesvriendje Erna

• 20 Mei 2009 - 15:42

Anita En Jos:

Hoi Wim, gefeliciteerd met je 48e. Nog een paar jaartjes en je telt echt mee: jij 50 en Jos 60.Gaan we een feestje bouwen.
    Nu ben je ons te ver weg maar maak er iets moois van samen.
    groetjes van Anita en Jos

• 20 Mei 2009 - 20:56

Nadyne:

Wim Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van!

Geniet nog maar lekker daar!
    Groetjes Nadyne