Bryce Canyon en nog meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Bryce Canyon en nog meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon en nog meer

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

09 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag 7 mei 2009

’s Morgens vinden we het altijd leuk te lezen wat jullie op onze website hebben gezet, we kijken meestal even het laatste nieuws en het laatste NOS-journaal (op de ipod) en checken de mail, zo ook vanmorgen. Tot mijn grote verbazing (en heel blij) las ik dat ik de opdracht voor 1 vak van MBA met goed gevolg heb afgesloten, ik heb een 8!! Dat scheelt weer veel werk als ik straks thuis ben, geen omkijken meer naar. Mooi begin van alweer een vakantiedag.

Vandaag hebben we o.a. de trip richting Bryce Canyon op de agenda staan. Na een goed ontbijt in de Boulder View Inn zijn we zo rond 10 uur richting Bryce vertrokken. De weg van Torrey naar Escalante (HW 12) over de Grand Staircase was onverwacht erg mooi. Deze weg staat ook bekend als “All American Way”. Na ruim een uur rijden hadden we wel zin in een kop koffie en we zijn bij een heel klein winkeltje gestopt. Hier was de koffie op en we konden weer gaan, ja zo gemakkelijk gaat dat hier. Bij een volgend winkeltje lukte het wel gelukkig. De koffie mee in de auto en verder rijden maar. We doen al net als de Amerikanen: eten uit een meeneemzak en koffie in een beker. Ontbijten stelt hier weinig voor, zoet brood met koffie, een muffin (cake), jus ‘d orange en geroosterd (zoet) brood of bagels. Overigens hebben wij intussen ontdekt dat je bij de Subway hele lekkere en ook nog gezonde broodjes kunt kopen. In enkele dorpjes die we passeerde zagen we weer dat de sheriff druk bezig was met snelheidscontroles. Hmmm, vooral rustig doorrijden!

Een kleine 20 mijl voor Bryce zijn we naar Kodachrome Basin geweest. Dit viel ons wat tegen. Maar ja, we zijn intussen ook erg verwend. We zagen overigens wel dat daar erg mooie camperplaatsen zijn. Over het algemeen zijn de camperplaatsen erg rommelig en zien er niet fris uit. We letten hier automatisch op, omdat we vorig jaar veel met de camper gereisd hebben.

Hierna doorgereden naar ons hotel Bryce Canyon Resorts om de koffers uit te laden. Dit hotel ligt vlakbij de ingang van Bryce Canyon, het stelt niet veel voor, maar we hebben iets hier in de buurt. Veel was reeds volgeboekt. Na het inchecken zijn we zo rond 17.00 uur naar de canyon gereden. Eerst een film gekeken in het visitor centre en daarna het museum bezocht. Toen zijn we naar het Sunset point gereden en wat we daar zagen overtrof onze verwachtingen. Een hele grote groep rode pilaren van steen in een canyon opgesloten. We hebben erg veel foto’s gemaakt en een filmpje voor onze website. We zagen dat je ook trails kunt lopen door de canyon en we gaan deze morgen zeker proberen!

Na een pizza in de Subway hiernaast nog even de mail en website aldaar bekeken, omdat we in dit hotel nu geen internet hebben. Lydia heeft dus maar eens een boek gelezen en Wim heeft een potje Kolonisten op de computer gedaan.

Vrijdag 8 mei 2009

Vanmorgen vroeg wakker omdat de telefoon piepte, accu leeg. Blijkbaar zoekt hij continu een netwerk, wat er niet is. Dus beide telefoons maar aan de lader gezet, want we gaan vandaag weer naar Bryce Canyon, 3 kilometer verderop is de ingang. We willen vandaag trails lopen, het is mooi weer, strakblauw een graad of 8 en de voorspelling is 22 graden. Na de overige prachtige uitzichten te hebben gezien in het park, zijn we om half 12 begonnen aan de trails. De trail die we uitgezocht hebben zijn in totaal bijna 5 km lang en stijgen en dalen 177 meter. En wat onbeschrijfelijk mooi!! Geweldig; van bovenaf is Bryce al heel erg mooi, maar onder aan de voet ertussendoor lopen is helemaal bijzonder. Veel mooie oranje en witte kleuren en vormen, we bleven maar foto’s maken. Zo tegen half 2 waren we weer boven. Met een voldaan gevoel zijn we daarna bij Ruby’s Inn gaan lunchen. Na al dat geklauter en eten waren we wel weer toe aan een hapje eten.

Rond 21.30 zijn we weer naar Bryce canyon gegaan om daar sterren te kijken. Je schijnt hier heel veel sterren te kunnen zien hier, omdat er geen lichtvervuiling is door een grote stad of dorp in de buurt. Wat ons opviel dat je op dit tijdstip het park gewoon in kunt rijden en dat er veel mensen waren. Het reed echt af en aan. Helaas was het volle maan, dus de sterren waren niet goed te zien. We hebben wel foto’s gemaakt van Bryce Canyon bij maanlicht, weer eens wat anders. Het werd koud (graad of 6), dus maar gauw terug naar het hotel.

Zaterdag 9 mei 2009

We hebben inmiddels erg veel ervaring bij het snel inpakken van de spullen als we weer verkassen. We vertrokken zo rond half 9, op het dak van de auto zat nog een laagje ijs. We hebben even koffie gehaald bij Ruby’s Inn en na een half uur rijden kwamen we bij Red Canyon. In het visitorcenter werden we vriendelijk te woord gestaan en na afloop kwamen we erachter dat zij ook Nederlandse is. Dan maar weer verder in ons eigen taaltje! Zij dacht dat we uit Australië kwamen vanwege de tekst op Wim’s shirt. We hebben een leuke trail gelopen langs de rode rotsen.

Daarna doorgereden naar Zion NP. De weg gaat door dit park. Bij een van de vele bochten en prachtige uitzichten kwamen we met een groep Duitse motorrijders aan de praat. Vervolgens genoten we weer verder van de vele uitzichten en plotseling zagen we dat een motorrijder met duopassagier en hondje zojuist onderuit gegleden waren. Wij er direct naartoe en geholpen de zware motor en passagiers weer op de been te krijgen. Gelukkig hadden ze geen letsel. De motor zat behoorlijk vol met krassen, maar ze konden na enig buigwerk wel weer verder rijden.

Na een lekkere lunch in Springdale hebben we in St. George, waar we 2 nachten verblijven, eindelijk weer een normale supermarkt (Walmart) bezocht. Druk op de zaterdagmiddag, ook dat waren we even vergeten, we zitten weer in een stad. Het is nu 7 uur ’s avonds en nog 33 graden, ook warm voor hier blijkbaar. Hierbuiten is een zwembad, misschien maar eens proberen. Morgenvroeg willen we op tijd Zion verder verkennen, omdat het 35 graden wil worden. Maandag- tot en met woensdagnacht zijn we in het MGM Grand in Las Vegas, weer eens wat anders dan rotsen ;-) We laten ons daar eens lekker in de watten leggen!

Gelukkig gaat het thuis ook allemaal goed: de regen zorgt voor de tuin, de buren voor de post en het gras, er wordt opgelet van 3 kanten en wij zitten hier heerlijk te genieten. Veel dank allemaal!!!

Groetjes en een fijne zondag!

• 10 Mei 2009 - 07:40

Lisette:

Ja hallo, we zijn er weer! even bijlezen wat jullie allemaal al hebben gezien en beleefd.. het is weer prachtig.
    mooie foto's ook, maar ja, met zulke locaties is dat een inkoppertje.
    Veel plezier nog en we blijven op de hoogte!
    groeten vanuit Hellendoorn (onze vakantie zit er helaas al weer op!)
    JLM

• 10 Mei 2009 - 19:02

Margery:

Ha luitjes zo wat een avonturen. We zijn er weer van vakantie (WOENSDAG WEERgekomen enn we worden alweer geleefd 4 verjaardagen in te halen Fred druk Sifrah naar het paard is een veulen geboren. Sharai extra oefeningen voor Jazz-gym dus pff eindelijk even tijd om alles te leze wat jullie doen. Nou ik vind het wel relaxed hoor.
    Hebben jullie al een mooie steen verzameld voor je naamgenoot stenen zat daar.
    Nou genietse en tot mailse groetjes van ons allemaal.
    Sifrah: Heey hier is alles goed alleen heel druk zoals je al in mamma's bericht kon lezen jullie hebben lekker nog vakantie die van mij is al voorbij en nu weer naar school oefenen voor de musical we hebben nog 4 weken en we zijn nog helemaal niet ver.
    Bij jerona naast is een veulen geboren een hengstje(mannetje) echt heel schattig en ik ga woensdag op kamp heb er niet zo zin in maar goed ik heb pech maar ik moest stoppen van mijn vader sorry ik had nog twee meter kunnen schrijven maar nog veel plezier daar groetjes van sifrah

• 10 Mei 2009 - 19:56

Rene & Els:

He hallo daar,
    eindelijk ook even een berichtje van onze kant. Fijn te zien hoe mooi jullie het weer hebben! Genier er nog maar van!
    Groeten, REBM.

• 11 Mei 2009 - 09:00

Anneke Romate:

Hoi Wim en Lydia,

Ook ik heb eindelijk alles gelezen en ben wel heel jaloers op zulke mooie verhalen! Wie weet komen wij ook nog ooit eens in de VS. Ik ben nu even uit de running, maar dat horen jullie nog wel een keer! Nog heel veel plezier en ik zie weer uit naar het volgende verhaal! Groetjes Anneke

• 11 Mei 2009 - 10:27

Irma:

heey Wim en Lydia wat een prachtige foto,s en mooie verhalen, veel plezier nog saampjes groetjes uit nijverdal

• 11 Mei 2009 - 19:58

Albert Voskamp:

Wat een GEWELDIGE beelden, dat ruige, stille, pure. Ik kan me voorstellen dat je tot in je tenen zit te genieten. En dan die lange eindeloze wegen. Fantastisch om te zien (vanaf hier), maar als je er een uurtje of wat gereden heb je het misschien wel gezien. Voor mij blijft het leuk.

Dat van die boete vond ik bijzonder: Wim die een snelheidsovertreding maakt ! Lydia, daar kun je nog lang om lachen, te meer omdat het ook nog eens niets kostte.

Nog een heerlijke voortzetting toegewenst.
    Groeten van Linde, Iris, Monique en Albert.

• 12 Mei 2009 - 12:41

Aniek, Erik En Henni:

Hoi Wim en Lydia,

Geweldige foto's mooi om jullie verhaal en video te bekijken.
    Jullie hebben het "mooiste" plekje gezien, maar jullie reis is nog niet afgelopen, dus wie weet wat er nog bij gaat komen.

Nog veel plezier, blijf genieten, dan genieten wij "op de gevoelig plaat" mee.

Groetjes
    " De Weide"

• 13 Mei 2009 - 08:52

Jantien:

haha leuke foto's ook derbij. lidia heb je de nordick walking stokken meegenomen ja. haha
    wanner zijn jullie weer in nederland:)?

kuskus

• 13 Mei 2009 - 19:48

Karin En Frank:

Hoi Wim en Lydia,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Heel herkenbaar allemaal, we beleven onze vakantie weer opnieuw.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groet'n uut Ruunerwold,
    Karin en Frank

• 13 Mei 2009 - 20:06

Jan Robert Diny Nady:

Geweldig wat een verhaal en prachtige foto's. Zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin!Hier gaat alles goed, alles groeit en bloeit hard! Geen inbrekers gezien, dus alles onder controle. Nou, lieve mensen geniet er nog maar van want voor je het weet ben je weer in Hellendoorn!!!