Toronto en de Niagara watervallen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu Toronto en de Niagara watervallen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Wim en Lydia - WaarBenJij.nu

Toronto en de Niagara watervallen

Door: Lydia en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Lydia

28 April 2009 | Canada, Toronto

Het heeft even geduurd, maar we hebben nu eindelijk een goede internetverbinding! Hierbij het verslag van de afgelopen dagen.

Zaterdag 25 april 2009

Ons eerste reisdoel is Toronto. Buurvrouw Hennie met haar dochter Aniek (onze “oude” buren van de Slettenhaarsweide) gaan daar ook naar toe en zijn met een vlucht van Air Canada via Frankfurt naar Toronto gereisd. Ze reizen dinsdag door naar Vancouver om zoon Erik op te halen.

Om 12.30 uur hebben Maureen en Theo ons naar het station in Nijverdal gebracht en zo rond 14:30 uur waren we in Schiphol. Na het inchecken hebben we wat rondgekeken, gegeten en boeken en tijdschriften gekocht. Na de bekende veiligheidchecks konden we rond 17:30 instappen in het KLM-vliegtuig. Na een vlucht met vrij veel turbulentie kwamen we na bijna 8 uur vliegen in Toronto aan.

Na de bekende douaneformaliteiten zijn we met een gele Airport Express-shuttlebus naar ons hotel (Delta Chelsea Hotel) gegaan. Dit hotel staat in het centrum van Toronto en is vlakbij de CN-tower. Het ligt in de buurt van veel winkels en restaurants. Grappig was dat we in de bus internet hadden en Lydia heeft met de i-pod een mail gestuurd dat we goed zijn aangekomen. Om 23:15 uur lokale tijd waren we moe maar voldaan op onze hotelkamer aangekomen (05:15 Nederlandse tijd). Tijdens de nacht hoorden we erg veel lawaai van sirenes, schreeuwende mensen op straat en rumoerige buren. Onze oordoppen kwamen weer erg goed van pas.

Zondag 26 april 2009

Aniek en Hennie zitten in hetzelfde hotel en werden die ochtend opgehaald door hun Canadese familie om daar de dag met hun door te brengen. We konden dus nog mooi even bij hen om de deur kijken hoe het met ze was en om hun vliegavonturen te horen. Aniek was zoals altijd heel erg enthousiast en het was wel grappig om te zien dat we elkaar een dag terug nog in Nederland zagen en nu ineens in Canada. Maar goed, lekker bijgekletst, met Aniek even naar het zwembad, fitness en viewpoint op de 28e etage geweest. Om 10:15 uur stond hun Canadese familie beneden en na een korte kennismaking zijn wij de stad ingegaan. De temperatuur van 14 graden met veel bewolking en behoorlijk veel wind viel wat tegen. We zijn ook erg verwend de laatste tijd.

De stad Toronto ervaren we als een beetje rommelig met veel beton en grijskleuren. Er is op zich niet zoveel te zien, anders dan de CN-tower. De mensen zijn wel heel erg vriendelijk en spraakzaam en we kletsen weer wat af hier. We hebben nog wat gewinkeld en tussendoor echt heerlijk gegeten in restaurant Montana. De porties waren weer mega en het was echt niet duur. Komt ongetwijfeld ook door de koers van de dollar, want 1 euro is 1,64 Canadese dollar. Opvallend zijn ook de vele zwervers hier en bij navraag blijkt dat die niets met de huidige economische crisis te maken heeft, maar dat zij gewoon bij de stad horen. De zwervers zijn niet vervelend of zo, maar ze zorgen soms alleen voor een wat onprettig gevoel.

Maandag 27 april 2009

Om 8.30 uur werden we in de lobby van het hotel opgehaald voor de trip van 130 km naar de bekende Niagara watervallen. De weersvoorspellingen zijn erg goed, 26 graden en zon. Wat een verschil met gisteren.

Na een rit van 2 uur over de toch wel slechte wegen (ook vanwege de strenge winters) maar met een continue pratende chauffeur (wie kan dat toch ook?) kwamen we met een bus met 24 mensen aan bij de watervallen. Wat we zagen was in één woord: geweldig!! En met dit gezelschap en het prachtige weer extra leuk natuurlijk. Bij de watervallen lagen nog stukken ijs. We konden vanaf de bovenkant het water zien vallen. We hebben er eerst wat rondgelopen, Wim en Aniek hebben zoals gewoonlijk weer veel geklierd, en we hebben veel foto’s gemaakt. We hadden niet verwacht dat het er bij de Niagara watervallen zo toeristisch aan toe gaat met veel hotels, winkels en restaurants. Na een heerlijk lunchbuffet met geweldig uitzicht op de watervallen zijn we op de boot “Maid of the Mist” richting de watervallen gevaren (dus vanaf beneden). Normaal vaart deze boot vanaf half mei, maar de vroeg invallende dooi heeft het seizoen vervroegd. Alweer mazzel!

Eerst kregen we blauwe regenponcho’s aangereikt, die waren wel nodig! In de buurt van de waterval zag je niet veel meer, maar we werden natuurlijk wel deels nat. Volgens ons deed de kapitein het erom. Aniek heeft nog een foto van onze natte schoenen gemaakt.

De bus trip werd nog vervolgd met een bezoek aan Niagara-on-the-lake (oud dorpje) en een wijnproeverij. Maar dat hadden ze wat ons betreft wel over mogen slaan, op het ijsje na dan. We waren om half 8 weer in ons hotel, waar na een kop thee de koffers voor ons weer gepakt moesten worden. Om 3 uur vannacht moeten we eruit voor de vlucht naar Denver. Wat leuk om zo met ons vieren op pad te zijn, nogmaals dank Hennie en Aniek! Heel veel plezier in Vancouver! En de groetjes aan Erik!

• 29 April 2009 - 07:03

Hermien:

Ziet er weer heel naar uit daar !
    Veel plezier,
    Hermien

• 29 April 2009 - 10:10

Gerda:

ooo heerlijk, de niagara watervallen, brings back memories... Wat een overweldigend iets... en lawaai als je 's nachts probeert te slapen,

groetjes Gerda

• 30 April 2009 - 18:48

Aronne:

Hoi Wim en Lydia,

Prachtige foto's alweer, en wat een giga waterval!!!!

groetjes,